El promotor de la queixa exposa que el seu fill està diagnosticat de trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) i trastorn de l'espectre autista (TEA), i que considera que el centre educatiu on assisteix ha comès negligències importants que han comportat un empitjorament de la seva malaltia.
El Síndic va trametre una resolució al Departament d'Ensenyament en què li suggeria que revisés les actuacions dutes a terme pel centre educatiu i els recursos de què disposa, i que verifiqués quines han pogut ser les causes que no han permès a l'alumne assolir resultats positius en el seu tractament educatiu i en el seguiment del pla individualitzat per atendre'l. També li suggeria que proposés millores per al futur en aquestes actuacions i recursos que permetin un millor tractament d'aquesta situació, i que proporcionés a l'alumne, si la família hi està d'acord, una plaça en un centre educatiu que garantís una escolarització adequada a les seves necessitats de cara al curs vinent.
D'acord amb la informació tramesa pel Departament, el fill de promotor està sent escolaritzat en un altre centre educatiu, on es garanteix adequadament la cobertura de les seves necessitats educatives.
Amb aquesta informació, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte, tot i que recorda al Departament que en un context d'escola inclusiva la necessitat de canvi d'escola d'un alumne amb necessitats educatives especials s'ha d'entendre com un fracàs en el tractament educatiu d'aquest infant i, en aquest sentit, s'ha de treballar amb l'anterior escola els motius pels quals no ha funcionat el tractament d'aquest infant i no s'han assolit resultats positius, a fi de donar eines al centre i recursos adequats que li permetin assumir la tasca educativa amb garanties.