El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació al procediment de reconeixement de la situació de la dependència i el dret a les prestacions i als serveis vinculats que es va iniciar a nom del seu pare.
En aquest cas, de la informació de què es disposa, se'n desprèn que el procediment es va iniciar el 8 d'abril de 2009, però no es va dictar la resolució per la qual es qualificava el grau i nivell de dependència de la persona interessada fins al 23 de setembre de 2011. Tanmateix, la persona interessada havia mort dies abans, de manera que no es va poder elaborar el programa individual d'atenció.
El 14 d'octubre de 2011 el seu fill va presentar una reclamació sobre la gestió d'aquest procediment, sobre la qual no ha rebut encara resposta.
La qüestió de fons que ha motivat aquesta queixa es correspon amb la problemàtica general dels procediments de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats en què durant la tramitació del procediment es produeix la defunció de la persona sol·licitant.
El maig de 2010 el Síndic va formular diversos suggeriments sobre les consideracions i els criteris que, a parer seu, caldria tenir en compte per a la resolució d'aquests procediments. En reiterades ocasions ha donat coneixement d'aquestes recomanacions al Departament de Benestar Social i Família, amb ocasió de les nombroses queixes rebudes i també en el marc de l'actuació d'ofici tramitada amb el número d'expedient 00860/2011
El Síndic entén que aquests suggeriments serien també aplicables al supòsit plantejat en aquesta queixa, i que s'haurien de tenir en compte a l'hora de resoldre aquest cas. Així, caldria tenir en compte que la persona interessada tenia reconeguda una situació de gran dependència i que es va produir una demora important en la qualificació de la situació de dependència, ja que no es va dictar la resolució fins dos anys després de la sol·licitud.
Per això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família el deure de les administracions públiques de resoldre expressament i en els terminis establerts legalment tots els procediments administratius i, en conseqüència, de resoldre el procediment iniciat per la persona interessada, a banda de la reclamació posterior formulada pel seu fill.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza les actuacions en aquest assumpte.