Resolució
Q-00935/2012 |
Disconformitat amb la manca de resolució d'una sol·licitud per passar a una situació administrativa especial de segona activitat dins del cos de Mossos d'Esquadra |
Matèries |
Administració pública i tributs |
Administració pública i drets |
Funció pública |
|
|
Data d'inici |
14/02/2012 |
Data de l'últim moviment |
08/06/2012 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Departament d'Interior |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor de la queixa, funcionari amb categoria de sergent al cos de Mossos d'Esquadra, manifesta que, a causa de la disminució de la seva condició física, l'abril de 2011 va sol·licitar passar a una situació administrativa especial de segona activitat al mateix cos, però sembla que encara no s'ha dictat resolució expressa de la seva petició.
Concretament, manifesta el seu descontentament amb la manca de resposta als escrits que va trametre al Departament d'Interior els mesos de desembre de 2011 i gener de 2012, en què demanava que es dictés la resolució en conseqüència amb l'informe del Tribunal Mèdic que el va examinar en data 13 de juliol de 2011 i que proposava que passés a la situació administrativa especial de segona activitat.
Contingut
D'acord amb l'escrit tramès pel Departament d'Interior i elaborat per la Direcció General de la Policia, consta que en data 14 de novembre de 2011 el director general de la Policia va resoldre declarar la situació administrativa especial de segona activitat de la persona interessada, si bé no es va efectuar la notificació fins al 12 de març de 2012 perquè aquesta persona es trobava en situació d'incapacitat temporal des del 14 d'abril de 2011.
En aquest sentit, l'informe manifesta que és pràctica habitual de la Subdirecció General de Recursos Humans notificar les resolucions quan la persona es troba en situació d'alta laboral.
Tanmateix, el Síndic recorda al Departament d'Interior que, d'acord amb l'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, s'han de notificar a les persones interessades les resolucions i els actes administratius que afectin els seus drets i interessos, i les notificacions s'han de tramitar dins del termini de deu dies a partir de la data en què l'acte s'hagi dictat.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
05/03/2012 |
Direcció General de la Policia |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/04/2012 |
Departament d'Interior |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/04/2012 |
Departament d'Interior |
Resolució |
08/06/2012 |
Departament d'Interior |
Seguiment finalitzat |
08/06/2012 |
Direcció General de la Policia |
Comunicació a Administració finalització del seguiment |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |