Resolució
Q-00966/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners a diverses demandes d'informació fetes per un grup municipal.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 02/03/2010
Data de l'últim moviment 14/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Coloma de Farners Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, regidora d'un grup municipal de Santa Coloma de Farners, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'aquest municipi a diverses demandes d'informació municipal que ha fet per escrit.

Contingut

De la resposta tramesa per l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, no queda clar si el grup municipal ha rebut resposta a la seva demanda d'informació, encara que més tard hagi actuat en congruència amb el coneixement d'aquesta informació o se li hagi facilitat accés a les dades. El Síndic entén que forma part de la resposta deguda comunicar expressament al reclamant on pot aconseguir les dades que sol·licita.

El Síndic recorda que, tal com estableix l'article 164.3 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, la demanda d'informació feta pels membres de les corporacions locals, fora del casos previstos en l'apartat 2, han de ser ateses en un termini màxim de quatre dies. Transcorregut aquest termini, s'entén la demanda acceptada per silenci administratiu.

En conseqüència, el Síndic entén que l'Ajuntament no ha actuat amb la diligència deguda a l'hora de facilitar la informació a la qual tenen dret d'accés els membres del grup municipal reclamant, diligència que tampoc no s'ha manifestat en el compliment per part de l'Ajuntament de l'obligació de col·laborar en les tasques de supervisió del Síndic de Greuges, atès que el temps emprat per respondre la demanda del Síndic ha estat d'un any.

En qualsevol cas i després de tant temps transcorregut des de que es van fer les demandes d'informació, algunes ja deuen haver estat satisfetes o la informació ja no té sentit per extemporània.

El Síndic recorda al consistori, doncs, el deure legal de complir la normativa en matèria d'accés a la informació municipal per part dels membres del consistori, de manera que es permeti el correcte exercici del dret fonamental de participació en els afers públics que els membres del consistori exerciten en nom del seus electors.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/03/2010 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/11/2010 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/03/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/11/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)