L'Administració exposa que es van fer les indagacions oportunes per conèixer els fets i que no es va trobar cap irregularitat, de manera que no es va obrir cap expedient i, per això, no es va poder trametre a la mare cap informe. Amb referència a aquesta actuació, el Síndic no veu indicis d'irregularitat en la qüestió de fons que es planteja, atès que es van dur a terme actuacions per aclarir els fets objecte de denúncia.
Tot i això, el Síndic considera que les actuacions de comprovació de la Inspecció haurien d'haver quedat documentades per escrit, i la persona interessada hi hauria de poder tenir accés, en tant que persona que presenta la queixa.
En aquest sentit, la normativa que regula el procediment administratiu estableix que com a regla general els actes administratius s'han de produir per escrit (article 55 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre) i dins dels Documents per a l'organització i la gestió dels centres s'estableix, en l'apartat ?Actuacions en cas de queixes sobre la prestació del servei que qüestionin l'exercici professional del personal del centre?, que s'ha de donar resposta per escrit a la persona que hagi presentat la queixa i que la documentació ha de quedar arxivada.
Per aquest motiu, Síndic suggereix a l'Administració que es donin les instruccions oportunes perquè en els casos en què es rebin queixes referents a professionals dels centres educatius es documentin per escrit les actuacions que es duguin a terme i es doni resposta, també escrita, a les persones interessades.