Resolució
Q-00967/2014 Queixa pel tracte d'una mestra de suport de P3 a un infant i per la negativa de l'Administració a trametre l'informe de la Inspecció a la mare

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Drets i deures dels alumnes
Data d'inici 17/02/2014
Data de l'últim moviment 18/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa del tracte d'una mestra de suport de P3 al seu fill i per la negativa de l'Administració a trametre-li l'informe de la Inspecció.

Contingut

L'Administració exposa que es van fer les indagacions oportunes per conèixer els fets i que no es va trobar cap irregularitat, de manera que no es va obrir cap expedient i, per això, no es va poder trametre a la mare cap informe. Amb referència a aquesta actuació, el Síndic no veu indicis d'irregularitat en la qüestió de fons que es planteja, atès que es van dur a terme actuacions per aclarir els fets objecte de denúncia. 

Tot i això, el Síndic considera que les actuacions de comprovació de la Inspecció haurien d'haver quedat documentades per escrit, i la persona interessada hi hauria de poder tenir accés, en tant que persona que presenta la queixa.

En aquest sentit, la normativa que regula el procediment administratiu estableix que com a regla general els actes administratius s'han de produir per escrit (article 55 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre) i dins dels Documents per a l'organització i la gestió dels centres s'estableix, en l'apartat ?Actuacions en cas de queixes sobre la prestació del servei que qüestionin l'exercici professional del personal del centre?, que s'ha de donar resposta per escrit a la persona que hagi presentat la queixa i que la documentació ha de quedar arxivada.

Per aquest motiu, Síndic suggereix a l'Administració que es donin les instruccions oportunes perquè en els casos en què es rebin queixes referents a professionals dels centres educatius es documentin per escrit les actuacions que es duguin a terme i es doni resposta, també escrita, a les persones interessades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/02/2014 Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2014 Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/05/2014 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/07/2014 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació
01/09/2014 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
20/11/2014 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/11/2014 Departament d'Ensenyament Irregularitat
28/11/2014 Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona Irregularitat
18/05/2015 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat