En la resposta del Departament d'Ensenyament s'adjunta la informació aportada pels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (en endavant EAP), la Inspecció educativa, la tutoria i la direcció de l'escola, que refereixen el seguit d'actuacions endegades des del centre escolar en referència a la problemàtica exposada.
D'aquesta informació se'n desprèn que el centre va elaborar un exhaustiu informe en el qual s'indiquen els fets i les actuacions dutes a terme i els acords arribats entre l'escola i la família, que el Síndic valora positivament per fer front al tractament de problemàtiques que es generen en la convivència entre iguals. Igualment, en l'informe s'indica que de l'anàlisi global se'n desprèn que el centre ha seguit correctament les pautes d'atenció que recomana el protocol d'un possible assetjament, i que no comparteix el punt de vista de la persona interessada, però atesa la situació complexa viscuda pel seu fill a l'escola, l'EAP i la Inspecció educativa han considerat procedent recomanar i aprovar un canvi de centre escolar.
El Síndic constata que de l'informe rebut no se n'extreuen les mesures que es van adoptar amb el company amb qui presumptament l'alumne tenia una relació conflictiva, i per aquest motiu recorda que davant les situacions de presumpte assetjament escolar, un cop es coneixen, el primer i més urgent ha de ser l'escolta i el recolzament immediat a la persona que pateix l'agressió i la presa de decisions per assegurar la seva protecció. A més a més, cal transmetre un missatge de tolerància zero al presumpte assetjador.
Respecte al canvi de centre escolar, el Síndic recorda el seu posicionament respecte del fet que considera que aquesta no hauria de ser la mesura que s'apliqués de manera automàtica per reconduir aquestes situacions, i des de l'escola s'ha d'afavorir una actuació proactiva en aplicació de l'article 11 del Decret de drets i deures dels alumnes, pel que fa al dret a la protecció contra tota agressió física, emocional o moral, i de l'article 19 sobre el dret a la protecció dels drets de l'alumnat, a fi de determinar el tipus d'ajuda i atenció que requereixen els alumnes.