La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera en què es troba perquè la intervinguin quirúrgicament per fer-li una reducció d'estómac a l'Hospital de Bellvitge.
Exposa que va presentar una reclamació que ja va ser contestada pel Servei Català de la Salut el mes de novembre. Tot i això, es queixa que des que va rebre aquesta resposta ningú no s'ha posat en contacte amb ella.
De la informació de què es disposa es desprèn que després que la metgessa de capçalera de la persona interessada la derivés al Servei de Nutrició de l'Hospital d'Igualada, l'especialista que la va atendre el 26 de juny de 2011 ja va fer referència a la possibilitat que fos tributària d'una intervenció quirúrgica i la va remetre de nou a la metgessa de capçalera per si des del centre d'atenció primària la podien derivar al centre de referència on es pogués practicar la intervenció, atès que a l'Hospital d'Igualda ja no es feia. No obstant això, va fer constar que la seguirien controlant.
Posteriorment, arran de la resolució del Servei Català de la Salut de 27 de juliol de 2011, el centre d'atenció primària de la persona interessada la va derivar a l'Hospital de Bellvitge, centre de referència del Sector Sanitari Anoia, perquè la visités l'especialista d'aquest centre hospitalari, valorés si era tributària d'una intervenció quirúrgica i, en cas de ser-ho, l'inclogués en la llista d'espera.
Si finalment la persona interessada és visitada quan està previst, haurà romàs en llista d'espera per accedir a l'especialista més d'un any i mig. Ens trobem, doncs, davant d'una demora excessiva per accedir a la primera visita de l'especialista, cosa que evidencia que les mesures que s'hagin pogut adoptar són encara insuficients. És per això que encara es fa necessària la introducció de mesures encaminades a disminuir, tant com sigui possible, aquesta llarga llista d'espera per garantir el dret dels ciutadans a una atenció integral i a una protecció efectiva de la salut.
Per tant, el Síndic demana al Departament de Salut que segueixi aplicant totes les mesures correctores que consideri oportunes per corregir les disfuncions que causen als ciutadans aquests retards, per evitar el que podria significar una denegació injustificada d'assistència i per garantir que els usuaris vegin reconegut el seu dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil. Pel que fa al cas concret de la promotora de la queixa, el Síndic confia que, tal com se li va informar, se la visitarà en breu.