El Síndic recorda que l'Administració titular dels béns té l'obligació de conservar-los i millorar-los, tal com estableix l'article 93.1 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de patrimoni dels ens locals.
Al seu torn, l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'article 66 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableixen la competència exclusiva dels municipis en matèria de seguretat en llocs públics, fet que comporta que les corporacions locals han d'activar de forma imperativa els mecanismes necessaris per garantir la protecció dels béns jurídics corresponents a les competències esmentades.
Altrament, cal recordar que l'Administració municipal està subjecta al règim de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, establert a l'article 106.2 de la Constitució i regulat en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. D'acord amb aquestes previsions normatives, l'Administració ha de respondre dels danys soferts pels particulars com a conseqüència del funcionament dels serveis públics.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Alcarràs que valori si seria pertinent fer alguna actuació per arreglar els carrers que mencionava el promotor en la seva queixa a fi de complir amb el deure de conservació i garantir la seguretat de les persones i els béns, o bé alguna actuació puntual en aquells indrets en què hi hagi un risc potencial de producció de danys que requereixi una intervenció immediata. El Síndic també li suggereix que doni resposta expressa a la queixa plantejada per la persona interessada.