Resolució
Q-01078/2011 Disconformitat amb el tracte rebut a l'Hospital General de l'Hospitalet de Llobregat

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 25/02/2011
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que va rebre a l'Hospital General de l'Hospitalet de Llobregat durant l'operació de la seva mare.

El promotor es queixa, d'una banda, del temps que van trigar a pujar la seva mare a planta, després de l'operació, perquè no hi havia camillers disponibles; de l'altra, del tracte prepotent que els va dispensar la infermera que els va atendre un cop van arribar a l'habitació.

Contingut

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic fa les consideracions següents al Departament de Salut:

En primer lloc, pel que fa a la resposta de data 4 de març de 2011 que el Consorci Sanitari Integral va enviar arran de la reclamació del promotor, el Síndic posa de manifest que només fa referència a una part de la queixa, la demora en l'accés a la planta, i s'omet l'altra part, el tracte de la infermera.

Per tant, el Síndic insisteix en la necessitat que l'Administració sanitària sigui conscient de la importància de donar als ciutadans respostes congruents, completes i entenedores a les seves reclamacions, després d'haver investigat totes les qüestions que les persones interessades plantegen en les seves reclamacions, d'acord també amb les recomanacions que recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges l'any 2009.

En segon lloc, pel que fa al tracte de què es queixa el promotor, el Síndic recorda, amb caràcter general, que les persones que són ateses en els centres sanitaris tenen dret a ser tractades de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives. Sobre aquesta qüestió el Síndic també es remet al Codi de bones pràctiques administratives esmentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/07/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/11/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració posterior a la primera
02/12/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2012 Departament de Salut Resolució
31/01/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat