El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que li hagin canviat el metge de capçalera que té des de fa més de trenta anys i que, en canvi, a la seva esposa l'hi hagin mantingut.
Per aquest mateix motiu va presentar una reclamació a l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS), a la qual encara no ha rebut resposta.
En l'informe tramès per l'ICS s'explica que el canvi de metge va estar motivat perquè hi havia dos metges amb un excés de pacients; que es va informar el promotor del canvi per escrit, i que, davant la reclamació del promotor, se li va enviar un escrit en què se li explicaven novament els motius del canvi.
Finalment, l'informe indica que, atesa la disconformitat del promotor de la queixa amb aquest canvi, s'atendrà la seva petició i se li reassignarà de nou el seu doctor anterior.
Tanmateix, el 17 de juliol el promotor va informar el Síndic que aquell mateix dia havia estat al centre sanitari i que encara no s'havia produït el nou canvi.
Un cop estudiada tota la informació i documentació de què es disposa en aquest assumpte, el Síndic s'ha tornat a dirigir al Departament de Salut i li ha suggerit que doni les ordres oportunes perquè es faci efectiva l'assignació del promotor de la queixa al seu antic metge de manera immediata, sense necessitat que la persona interessada hagi de fet cap altra gestió, i que un cop feta l'assignació, se n'informi el promotor.