Resolució
Q-01089/2010 Disconformitat amb la tramitació d'una sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 08/03/2010
Data de l'últim moviment 30/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa per la manca de resposta de l'antic Departament d'Acció Social i Ciutadania a la sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència que va presentar a nom de la seva mare.

Contingut

L'actual Departament de Benestar Social i Família exposa que, d'acord amb les dades que consten en l'expedient de la persona interessada i en l'aplicació informàtica, l'adreça de la persona interessada és de Montgat, municipi al qual es va notificar la resolució de revisió corresponent atès que no s'havia notificat un canvi d'adreça. No obstant això, a la sol·licitud de revisió sí que es va indicar una adreça de Badalona. Tot i això, es va notificar la resolució a l'adreça inicial i no a la del municipi de Badalona, atesa la manca de notificació de canvi d'adreça esmentat.

El Síndic considera que, independentment que no es comuniqués el canvi de domicili, l'Administració no ha complert el que estableix la llei respecte del procediment de notificació dels actes administratius. En aplicació de l'apartat cinquè de l'article 59 de la Llei 3/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, si després d'intentar la notificació aquesta no s'hagués pogut efectuar, en darrer terme s'hauria d'haver efectuat la notificació mitjançant la publicació per anuncis al Butlletí Oficial de l'Estat.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Administració el deure de dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la en la forma prevista a la Llei a fi de garantir la tutela dels drets dels ciutadans.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/08/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/03/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)