La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que es va prestar a la seva mare mentre va estar ingressada a l'Hospital Universitari Josep Trueta de Girona fins al dia de la seva mort, el 27 de gener de 2014. Considera que no es va tenir en compte el patiment de la pacient i que no se li va fer un acompanyament adequat per evitar-lo.
Vista la informació tramesa, i tot i que les anàlisis i avaluacions endegades indiquen que el centre hospitalari va actuar correctament, el Síndic recorda al Departament de Salut els drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària, els quals han de regir l'actuació de les administracions públiques, i li suggereix que sempre que es produeixin fets com els que van succeir en aquest cas, s'adoptin les mesures organitzatives necessàries per tal de respectar els drets dels afectats a una atenció integral, s'informi els familiars al més aviat possible sobre els drets que els afecten i es faci la derivació a la treballadora social, si escau.
Una manera de disminuir la percepció de manca d'informació i desemparament que sembla que va patir la promotora seria que el centre hospitalari li hagués ofert la corresponent informació o derivació per mitjà d'un treballador social o amb ajuda psicològica, amb l'objectiu d'informar-la i habilitar, a la vegada, un espai de diàleg i acompanyament digne.