El promotor de la queixa exposa que era client d'Orange, amb qui tenia contractada una línia de telefonia fixa i el servei d'Internet ADSL, i que el 22 de gener de 2014 va quedar-se sense servei, malgrat tenir totes les factures satisfetes. En posar-se en contacte amb Orange, el van informar que s'havia tallat el subministrament perquè s'havia sol·licitat una portabilitat del servei a Movistar. El promotor, però, nega haver sol·licitat cap canvi de companyia ni cap tipus de portabilitat.
Aquesta incidència li ha comportat perdre el número de telèfon que mantenia des de feia més de vint anys i una factura d'Orange per import de 202 euros per trencament del període de permanència.
Per tant, demana, d'una banda, que se li anul·li la factura del trencament del període de permanència, i de l'altra, que pugui recuperar el número de telèfon que tenia.
El Síndic s'ha posat en contacte amb Movistar, que ha informat que des d'aquesta operadora no es va demanar cap portabilitat a Orange, i que el que ha pogut passar és que la Orange hagi donat de baixa el servei i aquest hagi estat recuperat per Telefonica España, SAU, com a companyia propietària del número de telèfon. No s'observen, doncs, indicis o signes d'actuació irregular per part de Movistar.
Per tant, atès que Movistar no ha sol·licitat la portabilitat del servei, el Síndic suggereix a Orange que reemeti la factura de què es queixava el promotor i n'exclogui l'import en concepte de penalització per trencament del període de permanència, atès que la baixa ha estat per motius aliens a la voluntat del promotor, que s'ha vist perjudicat per haver perdut una numeració de la qual gaudia des de feia més de vint anys.