Resolució
Q-01100/2014 Disconformitat amb Orange per un tall de subministrament de telèfon i Internet derivat d'una portabilitat a una altra operadora que el client no havia demanat

Matèries
Consum
Telefonia
Data d'inici 20/02/2014
Data de l'últim moviment 16/01/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Orange Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Telefónica España, SAU Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que era client d'Orange, amb qui tenia contractada una línia de telefonia fixa i el servei d'Internet ADSL, i que el 22 de gener de 2014 va quedar-se sense servei, malgrat tenir totes les factures satisfetes. En posar-se en contacte amb Orange, el van informar que s'havia tallat el subministrament perquè s'havia sol·licitat una portabilitat del servei a Movistar. El promotor, però, nega haver sol·licitat cap canvi de companyia ni cap tipus de portabilitat.

Aquesta incidència li ha comportat perdre el número de telèfon que mantenia des de feia més de vint anys i una factura d'Orange per import de 202 euros per trencament del període de permanència.

Per tant, demana, d'una banda, que se li anul·li la factura del trencament del període de permanència, i de l'altra, que pugui recuperar el número de telèfon que tenia.

Contingut

El Síndic s'ha posat en contacte amb Movistar, que ha informat que des d'aquesta operadora no es va demanar cap portabilitat a Orange, i que el que ha pogut passar és que la Orange hagi donat de baixa el servei i aquest hagi estat recuperat per Telefonica España, SAU, com a companyia propietària del número de telèfon. No s'observen, doncs, indicis o signes d'actuació irregular per part de Movistar.

Per tant, atès que Movistar no ha sol·licitat la portabilitat del servei, el Síndic suggereix a Orange que reemeti la factura de què es queixava el promotor i n'exclogui l'import en concepte de penalització per trencament del període de permanència, atès que la baixa ha estat per motius aliens a la voluntat del promotor, que s'ha vist perjudicat per haver perdut una numeració de la qual gaudia des de feia més de vint anys.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/02/2014 Orange Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/04/2014 Orange Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/04/2014 Orange No irregularitat
22/04/2014 Telefónica España, SAU Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/04/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/05/2014 Orange Resolució pendent d'acceptació
16/05/2014 Telefónica España, SAU No irregularitat
19/05/2014 Orange Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/07/2014 Orange Resolució pendent d'acceptació
01/09/2014 Orange Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/09/2014 Orange Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/01/2015 Orange Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/01/2015 Orange Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/01/2015 Orange Altres formes de finalitzar