Resolució
Q-01103/2013 Disconformitat amb l'atenció rebuda a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Problemes de salut i/o discapacitat en l'infant
Data d'inici 15/02/2013
Data de l'últim moviment 13/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre el seu fill nounat a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues. 

Exposa que el pediatra del CAP va derivar el nadó a l'Hospital Sant Joan de Déu perquè vomitava sang i havia perdut pes. Quan va arribar a l'hospital se li va demanar la targeta sanitària de l'infant, però atès que encara no en tenia la promotora va lliurar el resguard que li havia facilitat el CAP. Tot i això, la persona que la va atendre li va indicar que aquell resguard no li servia, motiu pel qual li van fer signar un compromís de pagament de 70 euros per visitar el seu fill. 

Posteriorment, després de fer una anàlisi d'orina al nadó, els resultats del qual van sortir bé, es va informar la promotora que el seu fill estava bé i que li incrementés la dosi de biberó. Tot i això, l'endemà, en vista que el nadó continuava vomitant sang, la família va decidir acudir a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on l'infant va quedar ingressat tres setmanes, ja que va ser intervingut d'una membrana al pilor.

Contingut

En l'informe de resposta rebut s'indica que l'Hospital de Sant Joan de Déu és un centre privat i té un règim de concert amb el CatSalut, i això obliga a fer uns tràmits administratius que, si bé son importants, en cap cas són imprescindibles per donar assistència als pacients. 

Amb tot, el nadó havia estat derivat a aquest hospital pel seu pediatre del CAP arran de la simptomatologia que presentava, i, malgrat no disposar encara de la targeta sanitària, la mare va entregar el resguard que li havia facilitat el CAP.

A més, davant una situació d'urgència mèdica, els centres i professionals sanitaris han d'atendre en primera instància el pacient i posteriorment resoldre la situació administrativa.

Finalment, tenint en compte que un dia després de ser atès a l'Hospital de Sant Joan de Déu el nadó va ser atès per l'Hospital de la Vall d'Hebron, on es va valorar que restés ingressat, el Síndic insisteix al Departament de Salut que es prenguin les mesures oportunes per assegurar en tot moment el dret de les persones a ser ateses i a ser informades correctament, i molt especialment davant d'una situació d'urgència mèdica d'un menor d'edat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/02/2013 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/04/2013 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/12/2013 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2014 Departament de Salut No irregularitat
04/03/2014 Servei Català de la Salut SCS No irregularitat
13/06/2014 Departament de Salut Seguiment finalitzat