Resolució
Q-01122/2012 Manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 21/02/2012
Data de l'últim moviment 02/09/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció (en endavant RMI).

El promotor de la queixa informa que el 9 de setembre de 2011 els serveis socials de l'Ajuntament de Mataró van sol·licitar a nom seu una modificació de l'import de la prestació de la renda mínima d'inserció perquè ja havia finalitzat el seu dret a continuar percebent el subsidi d'atur. Tot i això, malgrat el temps transcorregut des d'aquella sol·licitud, encara no li ha estat modificat l'import ni ha rebut cap resolució.

Exposa que des del mes de setembre cobra la quantitat d'uns 300 euros/mes i exposa les dificultats que té per fer front a les necessitats bàsiques de la vida diària.

Contingut

Segons l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom sobre aquest cas, s'ha valorat favorablement la modificació de l'import de la prestació, però queda pendent que la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d'Inserció adopti la resolució corresponent i es pugui fer l'abonament de l'import actualitzat.

Cal dir que no es concreten els motius pels quals no s'ha emès encara la resolució, ni les dades tingudes en compte per determinar la data d'efectes de la modificació de l'import en aquest cas. 

Per tant, cal que en la resolució que s'emeti, a més de detallar els motius pels quals es modifica l'import, també s'indiquin les raons que s'han tingut en compte per determinar la data des de la qual s'acorda la modificació de l'import a fi que la persona interessada en pugui tenir coneixement i no quedi en una situació d'indefensió davant d'una decisió de l'Administració que afecta els seus drets. 

A més a més, s'observa que han transcorregut molts mesos des del moment en què es va valorar favorablement l'increment de la prestació i, per tant, la necessitat d'una adaptació de la quantia. 

En vista d'això, el Síndic insisteix en la necessitat d'esmerçar esforços per resoldre aquesta situació, a fi d'assegurar que les persones interessades vegin satisfets els seus drets, i evitar situacions que comporten un risc d'exclusió social elevat. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti totes les mesures necessàries per resoldre motivadament i com més aviat millor la sol·licitud de modificació de la prestació, per actualitzar-ne la quantia i per fer l'abonament dels endarreriments que corresponguin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/04/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
03/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
03/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
29/08/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
02/09/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat