La promotora mostra la seva disconformitat per la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una reclamació de responsabilitat patrimonial.
La persona interessada explica que va patir un accident al mercat municipal de la Concepció, del qual encara té seqüeles.
El 7 de març de 2007, la reclamant va presentar un escrit a l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, el qual, en no haver estat contestat, va reiterar el 16 de gener de 2008.
Finalment, indica que encara no ha obtingut cap resposta.
Un cop rebut l'informe municipal de resposta, el Síndic recorda que va sol·licitar informació sobre aquest fet el 28 de març de 2008, i que el consistori ha trigat vint-i-tres mesos a donar resposta. Aquest fet significa una manca de col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona en les tasques de supervisió que el Síndic de Greuges té per encàrrec estatutari i, en conseqüència, la impossibilitat d'oferir la tutela que demana la reclamant.
Així mateix, recorda que la persona interessada va presentar la reclamació de responsabilitat patrimonial a les oficines municipals el 7 de març de 2007 i que va reclamar la intervenció del Síndic per manca de resposta un any més tard, el 7 de març de 2008.
Ara, el consistori, gairebé dos anys més tard, comunica que la qüestió de fons va ser resolta en via judicial l'1 de març de 2010, però no diu res sobre la manca de resposta a la reclamació administrativa prèvia, qüestió que és objecte de queixa.
En conseqüència, el Síndic recorda que calia que l'Ajuntament de Barcelona hagués complert el termini de resolució de sis mesos, establert en el procediment del Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, aprovat pel Reial decret 429/1993, ja que no s'ha acreditat que es fes en el moment de la presentació de la queixa.