La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el Consell de la Terra Alta per haver suprimit, sense avís previ, el servei transport que utilitzava el seu tiet, que té una discapacitat visual.
En l'informe tramès pel Consell Comarcal de la Terra Alta s'exposa que la supressió d'aquest servei de transport està motivada per la impossibilitat de continuar assumint, amb el pressupost de què disposa el Consell Comarcal, tots els serveis de transport a centres especialitzats.
Per això, segons explica el Consell, es va decidir prioritzar els col·lectius amb més necessitats, i en concret el transport de les persones que han de desplaçar-se al centre especialitzat per a persones amb discapacitat que està ubicat fora de la comarca.
D'altra banda, l'Administració indica que aquesta decisió va ser explicada i comunicada personalment a les persones usuàries.
Un cop valorada aquesta informació, el Síndic s'ha adreçat de nou al Consell Comarcal i li ha indicat que, sens perjudici de les raons que han portat a aquesta decisió, caldria que, a fi de satisfer convenientment els drets de la promotora, se li facilités una resposta expressa i per escrit sobre la qüestió plantejada, en què s'expressin els motius que s'han tingut en compte i justifiquen la decisió adoptada pel Consell Comarcal.
El Síndic també ha recordat al Consell Comarcal que, tal com recull el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució el setembre de 2009, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.