Resolució
Q-01158/2010 Manca d'actuació de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat davant unes denúncies per filtracions d'aigua a un habitatge.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Conservació i manteniment d'habitatges
Data d'inici 10/03/2010
Data de l'últim moviment 18/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Olesa de Montserrat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la manca d'actuació de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat davant les seves denúncies per filtracions d'aigua al seu habitatge. 

Segons explica la persona interessada, aquestes filtracions provenen del Parc del Poble Sec. Aquesta persona es queixa perquè no només l'Ajuntament no va reaccionar davant les seves denúncies, sinó que, a més, amb motiu de la remodelació del parc, s'ha fet un talús de terra adossat a la seva façana sense aïllar-la. 

També explica que es preveu posar-hi herba amb rec per aspersors, amb la qual cosa agreujarà el problema que denuncia des de l'any 2004.

Contingut

Segons l'informe de l'inspector d'obres municipal, els serveis tècnics de l'Ajuntament no han dut a terme cap tipus d'actuació arran de la reclamació del promotor perquè el Departament d'Urbanisme entén que aquestes humitats estan originades per una deficient impermeabilització de l'habitatge. 

El Síndic no pot valorar des d'un punt de vista tècnic aquest informe. Ara bé, a l'informe no s'indica si s'ha donat resposta a la persona interessada tot informant-lo de forma motivada i fonamentada d'aquestes consideracions dels serveis tècnics. Per això, recorda que les normes elementals de cortesia vers el ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.

D'altra banda, el Síndic ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII del Codi està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu el següent:

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

En vista de tot això, el Síndic suggereix al consistori que doni resposta al promotor i resolgui la seva petició de forma escrita i fonamentada en un informe tècnic emès pels serveis municipals, en què es valori la  reclamació de la persona interessada, si cal, després de fer una inspecció de la finca.

Amb aquest suggeriment, es finalitza la intervenció del Síndic en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/03/2010 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/01/2011 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/01/2011 Ajuntament d'Olesa de Montserrat Resolució