La promotora de la queixa exposa una presumpta situació de discriminació per part del professorat d'una escola de Girona vers la seva filla, diagnosticada mèdicament de patir obesitat.
Exposa que la direcció del centre condicionava l'anada a Londres d'aquesta alumna a la signatura prèvia d'una autorització paterna en què es deixava constància que durant l'estada els professors podien decidir que l'alumna no participés a determinades activitats a causa de les seves limitacions físiques i que si es produïa qualsevol incident relacionat amb la seva salut serien els pares qui haurien de desplaçar-se a Anglaterra a buscar-la.
La resposta rebuda indica que la Inspecció educativa considera:
- Que el centre no té l'obligació d'emportar-se tot l'alumnat a una activitat fora del marc físic de l'escola.
- Que la sortida a Londres es va presentar com el treball de síntesi de 4t d'ESO, amb càrrega curricular, però que el centre disposava d'elements per avaluar suficientment l'alumna.
- Que tot i que es pot considerar que el centre no ha discriminat l'alumna perquè podia optar per no endur-se-la, sí que ha discriminat els pares perquè els ha presentat una autorització diferent a la dels altres pares.
La Inspecció educativa ha resolt no amonestar el centre, però sí que l'ha instat que en el futur tots els justificants d'autorització siguin iguals per a tothom. Tot i això, proposa amonestar verbalment la cap d'estudis del centre i instar-la a ser més sensible amb l'alumnat que pateix obesitat.
Amb tot, el Síndic s'ha tornat a adreçar al Departament d'Ensenyament per considerar que sí que hi va haver discriminació vers l'alumna a causa de la malaltia que pateix, ja que no hi havia cap informe mèdic que valorés la no conveniència per a aquesta alumna de fer una sortida a Londres amb la resta del grup classe.
Per tot això, malgrat l'autonomia curricular i organitzativa que tenen els centres docents privats, el Síndic ha suggerit al Departament que estableixi mesures per garantir que tots els alumnes d'aquesta escola puguin participar en igualtat d'oportunitats en les activitats curriculars incloses en els plans i programes formatius i socioeducatius del centre, sense discriminació de cap tipus, i en condicions d'equitat.