Resolució
Q-01168/2012 Manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 22/02/2012
Data de l'últim moviment 30/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.

El promotor aporta un certificat de data 2 de març de 2012, emès pel cap de l'Òrgan Tècnic del Programa de la Renda Mínima d'Inserció, en què s'assenyala que ?té l'expedient amb proposta de fi de suspensió amb efectes de l'1 d'octubre de 2011, però pendent de pagament?.

Contingut

Segons s'indica en l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom relatiu a aquest cas, en data 19 d'abril de 2012 es va emetre resolució de fi de suspensió amb efectes des del dia 1 d'octubre de 2011 i es va reprendre el pagament de la prestació per import de 353,09 euros. En aquella mateixa data es va valorar favorablement la modificació de l'import de la prestació, i es va assignar un nou import de 423,70 euros mensuals amb efectes des de l'1 d'abril de 2012, però queda pendent que la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d'Inserció adopti la resolució corresponent i es pugui fer l'abonament de l'import actualitzat.

Tot i això, cal tenir en compte que en aquest cas van transcórrer molts mesos abans de dictar la resolució de fi de suspensió, i han transcorregut també molts mesos des del moment en què havia de tenir efectes l'increment de la prestació, i no consta que s'hagi emès la resolució sobre la sol·licitud de modificació d'import. 

En vista d'això, el Síndic insisteix en la necessitat d'esmerçar esforços per resoldre aquestes situacions, a fi d'assegurar que les persones interessades vegin satisfets els seus drets, i evitar situacions que comporten un risc d'exclusió social elevat. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti totes les mesures necessàries per resoldre motivadament i com més aviat millor la sol·licitud de modificació de la prestació, per actualitzar-ne la quantia i per fer l'abonament dels endarreriments que corresponguin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/04/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/06/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
27/08/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
31/01/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/04/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
28/04/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
30/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat