Q-01178/2012 | Disconformitat amb la denegació de l'Ajuntament de Banyeres del Penedès de facilitar a un regidor còpia en paper de diversos documents |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa, regidor de l'Ajuntament de Banyeres del Penedès, assenyala que el 21 de desembre de 2012 va demanar al consistori còpia en paper de l'estat de despeses, ingressos, annex de personal i bases d'execució de pressupostos. Tots aquests documents eren relatius a assumptes que s'havien de tractar en la següent sessió del Ple municipal. La persona interessada informa que se li va denegar aquesta petició amb l'argument que els regidors de l'Ajuntament, mitjançat document signat per tots el dia 11 de juny de 2011, van declarar la seva voluntat de rebre les convocatòries de qualsevol tipus de ple per via telemàtica. Tot i això, assenyala que, tot i ser conscient de l'acord signat per tots els regidors i que es tracta d'una mesura d'economia i eficiència, l'Ajuntament no facilita als regidors ni als grups municipals cap tipus de material informàtic (ordinadors, impressores), i que treballen amb els seus equips particulars, de manera que no disposen dels mitjans per fer les impressions pel seu compte.
En vista del que exposa l'Ajuntament de Banyeres del Penedès al seu informe, el Síndic entén que, pel que fa a aquest cas concret, el consistori ha proporcionat a la persona interessada els mitjans materials necessaris per poder imprimir la informació econòmica i pressupostària a què fa referència l'escrit de queixa. En conseqüència, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions. Ara bé, a l'informe s'assenyala que l'any 2008 es van habilitar una sèrie de despatxos ubicats en un edifici municipal destinat a les entitats del poble, per poder allotjar de forma permanent els grups municipals, i que també poden fer servir les instal·lacions del centre cívic Ernest Lluch, per dur-hi a terme les reunions que calgui. En relació amb aquest assumpte, el Síndic recorda a l'Ajuntament que segons disposa l'article 170.1 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, als municipis de més de dos mil habitants tots els grups municipals han de disposar d'un espai per al desenvolupament de llurs activitats, que ha d'estar situat preferentment a la seu de l'ajuntament o en un local habilitat a aquest efecte, i també d'un espai per tenir reunions en el mateix edifici de la corporació. A més a més, l'ajuntament ha de facilitar als grups municipals els mitjans humans i materials mínims i indispensables perquè puguin desenvolupar llurs funcions. Els criteris i les condicions d'utilització s'han de determinar per acord del ple. Per tant, el Síndic recomana a l'Ajuntament de Banyeres del Penedès que adopti les mesures que consideri adequades perquè el Ple municipal reguli els criteris i les condicions d'utilització dels mitjans posats a disposició dels membres del consistori per al compliment de la seva tasca, d'acord amb el que estableix l'article 170.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
29/02/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/03/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/07/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
31/10/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
19/11/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
28/11/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resolució |
28/11/2012 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
08/01/2013 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
10/09/2013 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
26/11/2013 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
11/12/2013 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
22/10/2014 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
01/12/2014 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
08/04/2015 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
28/10/2015 | Ajuntament de Banyeres del Penedès | Altres formes de finalitzar |