El promotor de la queixa explica que el 3 de desembre de 2010 va presentar un escrit a l'oficina d'atenció ciutadana (OAC), en el qual sol·licitava que s'arreglés el sistema Wi-Fi de la biblioteca municipal, i se li contestés les altres instàncies presentades, però a data d'avui encara no ha rebut resposta.
L'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i del mitjà d'iniciació.
D'altra banda, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-les.
És per això, que el Síndic demana a l'Ajuntament de la Garriga que agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud del promotor de la queixa, que ha superat amb escreix els terminis legalment establerts, complint els requisits legals.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions.