El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cervelló a la instància que va presentar el dia 21 d'octubre de 2008 en què demanava la pavimentació d'un carrer del municipi atès que la parcel·la de la seva propietat s'inunda cada vegada que plou amb intensitat.
De la informació tramesa per l'Ajuntament de Cervelló no es desprèn que s'hagi donat resposta escrita a les sol·licituds que va presentar el promotor, per la qual cosa el Síndic recorda l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa al ciutadà.
És criteri del Síndic, i així consta en el Codi de bones pràctiques administratives, que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o, com en aquest cas, demandes d'informació.
Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Cervelló que doni resposta expressa a les sol·licituds presentades pel promotor.