Resolució
Q-01223/2014 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Duesaigües davant les denúncies pel mal estat de la calçada en un carrer del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 25/02/2014
Data de l'últim moviment 24/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Duesaigües Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Duesaigües davant les seves denúncies pel mal estat de la calçada a l'entrada del pàrquing del seu habitatge.

Exposa que aquest tram té una pendent pronunciada i que és molt freqüentat per vehicles industrials, cosa que fa que el paviment es deteriori més. Afirma que actualment s'ha format un solc de més de 10 cm de profunditat, que fa que per poder sortir de la seva plaça d'aparcament hagi de circular un tram amb tres rodes.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'article 66 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableixen la competència exclusiva dels municipis en matèria de seguretat en llocs públics, fet que comporta que les corporacions locals han d'activar de forma imperativa els mecanismes necessaris per garantir la protecció dels béns jurídics corresponents a les competències esmentades. 

Altrament, cal recordar que l'Administració municipal està subjecta al règim de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, establert a l'article 106.2 de la Constitució i regulat en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. D'acord amb aquestes previsions normatives, l'Administració ha de respondre dels danys soferts pels particulars com a conseqüència del funcionament dels serveis públics.

D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Duesaigües que efectuï les actuacions de reparació del tram del carrer necessàries a fi de complir el deure de conservació i garantir la seguretat de les persones i els béns. En cas que les actuacions d'arranjament dels carrers previstes es demorin, el Síndic suggereix que es duguin a terme actuacions puntuals en aquells indrets en què hi hagi un risc potencial de producció de danys i requereixin una intervenció immediata.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/04/2014 Ajuntament de Duesaigües Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2014 Ajuntament de Duesaigües Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/05/2014 Ajuntament de Duesaigües Resolució pendent d'acceptació
23/06/2014 Ajuntament de Duesaigües Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
18/07/2014 Ajuntament de Duesaigües Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2014 Ajuntament de Duesaigües Irregularitat
24/07/2014 Ajuntament de Duesaigües Seguiment finalitzat