El promotor es queixa per la manca de resposta de l'Ajuntament del Vendrell a un escrit presentat en data 3 de setembre de 2009, amb relació a les condicions per fer efectiu el pagament d'una taxa municipal mitjançant entitats bancàries.
L'Ajuntament del Vendrell comunica que va traslladar a l'oficina bancària l'escrit del Síndic i la sol·licitud del promotor de la queixa.
Tanmateix, cal tenir en compte que la sol·licitud anava adreçada al consistori, a qui el promotor de la queixa demanava dues actuacions concretes:
- Que les entitats col·laboradores permetin el pagament per finestreta sense restriccions.
- Que s'indiqui en la notificació de l'import de la taxa la possibilitat de fer el pagament mitjançant el Servicaixa.
En aquest sentit, el Síndic recorda el deure de tots les administracions de donar resposta expressa a les sol·licituds que li adrecin els ciutadans.
Per aquest motiu, entén que caldria indicar al promotor si s'ha valorat la possibilitat de modificar l'acord de col·laboració amb aquella entitat per ampliar els horaris de pagament per finestreta. Sens perjudici d'això, cal destacar també que aquesta opció incideix en l'organització de l'entitat financera col·laboradora, de manera que no la pot imposar l'Ajuntament del Vendrell de forma unilateral.
Per contra, la possibilitat de modificar el model de comunicació de l'import de la taxa per indicar l'opció de fer el pagament per Servicaixa sí que és una decisió que correspon a l'Ajuntament. En aquest sentit, el Síndic entén que cal tenir en compte que aquesta modalitat de pagament presencial, no subjecta al règim horari de l'oficina bancària, constitueix una alternativa a les restriccions horàries del pagament per finestreta que ofereix la mateixa entitat col·laboradora, i que cal que tots els contribuents la coneguin.
Per tal de garantir aquest coneixement, el Síndic suggereix al consistori que valori la possibilitat d'incorporar aquesta informació a la mateixa notificació del rebut de la taxa, tal com suggeria el promotor de la queixa.