Resolució
Q-01228/2011 Disconformitat pel fet de no poder disposar de les cartes de pagament de l'impost de vehicles de tracció mecànica quan s'iniciï el període voluntari de pagament d'aquest impost

Matèries
Administració pública i tributs
Tributs
Tributs locals
Data d'inici 03/03/2011
Data de l'últim moviment 09/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Diputació de Tarragona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat pel fet de no poder disposar de les cartes de pagament de l'impost de vehicles de tracció mecànica quan s'iniciï el període voluntari de pagament d'aquest impost, que és del 31 de març fins al 31 de maig. 

Informa que per tal d'obtenir les cartes de pagament es va adreçar telefònicament a l'oficina recaptadora de Base - Gestió d'Ingressos al Vendrell per informar-se si podia descarregar-se-les per Internet, com havia fet altres anys, però el van informar que aquesta opció ja no estava disponible. 

Segons diu, altres anys aquestes cartes li han estat remeses per correu electrònic, però aquest any el van informar que per protecció de dades no li podien enviar aquells documents per correu electrònic. Així mateix, indica que va ser informat que aquelles cartes de pagament no estarien disponibles fins al mes de maig, un més després de l'inici del període de pagament.

Contingut

El Síndic no posa en dubte que no existeix obligació legal de notificar individualment els rebuts successius de tributs de caràcter periòdic, d'acord amb el que estableixen els articles 102.3 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i 24.1 del Reglament general de recaptació. 

Segons informa Base - Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona, els avisos de pagament dels tributs successius són enviats al domicili fiscal dels subjectes passius entre una setmana abans de l'inici del període de pagament i deu dies després d'aquest període (si s'ha produït alguna mena d'incidència).

Pel que fa a la manifestació de la persona interessada respected el fet que les cartes de pagament no estarien disponibles ?fins al mes de maig, un mes després de l'inici del període de pagament?, Base - Gestió d'Ingressos indica que es deu tractar d'una confusió de la persona interessada. Tanmateix, de la còpia que ha aportat la persona interessada es desprèn que efectivament se'l va informar que fins al maig no sortien els rebuts per poder-los pagar. 

Atesa aquesta circumstància, el Síndic recorda a Base - Gestió d'Ingressos el deure de l'Administració de prestar als obligats tributaris la informació i l'assistència necessàries sobre els seus drets i obligacions. En aquest sentit, el Síndic considera que cal vetllar perquè la informació que es faciliti a l'obligat tributari sigui l'adequada i no es tornin a produir situacions com aquesta.

D'altra banda, en l'informe tramès per Base - Gestió d'Ingressos s'indica que mai no ha estat possible descarregar les cartes de pagament des de la web d'aquest organisme, ja que no disposa de mecanisme de signatura digital oberta per als ciutadans. 

Així mateix, del contingut de l'informe es desprèn que la informació que la persona interessada va sol·licitar via correu electrònic és una informació que conté dades de caràcter personal i, per tant, està subjecta a la normativa en la matèria de protecció de dades. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a Base - Gestió d'Ingressos que estudiï les mesures aplicables d'acord amb la normativa vigent per contribuir a millorar les facilitats que s'ofereixen als contribuents perquè compleixin amb les seves obligacions fiscals. 

Finalment, el promotor va indicar que en data 23 de març de 2011 va presentar una reclamació sobre l'objecte d'aquesta queixa en el registre de l'Organisme de Gestió Tributària, sense que consti que a hores d'ara aquella reclamació s'hagi resolt. Per això, el Síndic recorda el deure de l'Administració de resoldre de forma expressa les sol·licituds que s'hi presentin.

Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/03/2011 Base - Gestió d'Ingressos Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/05/2011 Base - Gestió d'Ingressos Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2012 Base - Gestió d'Ingressos Resolució