L'Ajuntament ha indicat que en data 16 de gener de 2015 va enviar una notificació al promotor de la queixa en què se l'informava que s'havien traslladat les seves reclamacions a l'empresa adjudicatària de les obres, per tal que es posessin en contacte amb ell per donar resposta al problema. També ha indicat que no ha pogut tramitar cap reclamació de responsabilitat patrimonial perquè en les reclamacions no s'especificaven els dies en què es van produir els danys ni s'aportava cap prova que els danys s'haguessin produït al lloc afectat per les obres.
El Síndic, però, considera que si dels escrits del promotor s'inferia que la seva voluntat era formular la reclamació, caldria haver actuat d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i haver requerit el promotor per tal que esmenés la manca o la insuficient aportació de documents preceptius per poder atendre l'inici de la tramitació del procediment. Quan els ciutadans posen de manifest la seva voluntat de ser rescabalats d'uns danys que presumptament han patit com a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics, i quan en aquests tipus de supòsits hi ha la intervenció d'una empresa contractista, l'Administració continua sent titular del servei la prestació del qual ha contractat. Per tant, les condicions en què es presta el servei i l'atenció a les reclamacions de qui considera que ha patit un dany indemnitzable no li poden ser alienes.
El Síndic, doncs, demana a l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners que s'interessi per la tramitació que l'empresa adjudicatària de les obres ha donat als escrits de reclamació del promotor, i que li comuniqui el resultat de les seves actuacions.