Resolució
Q-01282/2015 Queixa relativa a diverses reclamacions presentades a l'Ajuntament de Sant Coloma de Farners pels danys que van patir les rodes d'un vehicle a conseqüència de les obres que es feien a la via pública durant el mes de juliol de 2014

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 25/02/2015
Data de l'últim moviment 24/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Coloma de Farners Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

L'Ajuntament ha indicat que en data 16 de gener de 2015 va enviar una notificació al promotor de la queixa en què se l'informava que s'havien traslladat les seves reclamacions a l'empresa adjudicatària de les obres, per tal que es posessin en contacte amb ell per donar resposta al problema. També ha indicat que no ha pogut tramitar cap reclamació de responsabilitat patrimonial perquè en les reclamacions no s'especificaven els dies en què es van produir els danys ni s'aportava cap prova que els danys s'haguessin produït al lloc afectat per les obres.

El Síndic, però, considera que si dels escrits del promotor s'inferia que la seva voluntat era formular la reclamació, caldria haver actuat d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i haver requerit el promotor per tal que esmenés la manca o la insuficient aportació de documents preceptius per poder atendre l'inici de la tramitació del procediment. Quan els ciutadans posen de manifest la seva voluntat de ser rescabalats d'uns danys que presumptament han patit com a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics, i quan en aquests tipus de supòsits hi ha la intervenció d'una empresa contractista, l'Administració continua sent titular del servei la prestació del qual ha contractat. Per tant, les condicions en què es presta el servei i l'atenció a les reclamacions de qui considera que ha patit un dany indemnitzable no li poden ser alienes. 

El Síndic, doncs, demana a l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners que s'interessi per la tramitació que l'empresa adjudicatària de les obres ha donat als escrits de reclamació del promotor, i que li comuniqui el resultat de les seves actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/03/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/05/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/05/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resolució pendent d'acceptació
23/06/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
13/11/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/11/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resolució pendent d'acceptació
21/12/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/12/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Irregularitat