La promotora de la queixa demana la intervenció del Síndic per una suposada manca d'actuació suficient de l'Ajuntament de Barcelona davant la seva reclamació per les molèsties que ocasiona una instal·lació d'aire condicionat.
La reclamant explica que el seu habitatge confronta pel pati interior amb un pis en què s'ha instal·lat un aparell d'aire condicionat que provoca molèsties per sorolls i immissió tèrmica i pudors.
El passat 8 de juliol va presentar un escrit de reclamació a les oficines municipals, però encara no ha rebut cap resposta ni li consta que s'hagi dut a terme cap actuació municipal per contrastar els fets i establir mesures correctores.
El Síndic va demanar informació al consistori sobre aquest assumpte i en concret sobre si l'aparell complia els requeriments establerts per l'ordenança municipal pel que fa a la instal·lació i als llindars d'immissió.
La resposta, emesa per l'Ajuntament un any després d'haver estat demanada, és molt succinta i no ofereix cap altra font d'informació que la consulta de "l'aplicació informàtica del Districte". D'això es dedueix que s'han fet diverses visites i trucades telefòniques "a l'habitatge de referència" -sense especificar quin habitatge, el de la reclamant o aquell que té la instal·lació que suposadament molesta- i no s'ha pogut parlar amb ningú.
A continuació s'apunta una possible solució tècnica sense aportar la valoració real de la situació i sense cap judici sobre si s'ajusta o no a les ordenances en aquesta matèria.
Igualment, no es diu res sobre si s'ha complert el deure de donar resposta expressa a l'escrit de reclamació presentat per la promotora.
Així doncs, a hores d'ara la situació és la mateixa que al juliol de 2009.
Per tant, el Síndic constata que l'Ajuntament ha ignorat el deure de resposta a la demanda de la promotora i desconeix si les instal·lacions denunciades s'ajusten o no als requisits que recullen les ordenances municipals per evitar molèsties a tercers per immissió acústica, calorífica i de bafs.
Així, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona el deure de donar resposta suficient i motivada a la persona interessada després d'haver contrastat els fets que va denunciar i que podrien suposar un incompliment de les ordenances municipals, i haver de suportar unes molèsties a les qual no està obligada.