Resolució
Q-01291/2011 Disconformitat amb el Departament de Benestar Social i Família per un procediment de revisió de reconeixement del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 08/03/2011
Data de l'últim moviment 01/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació al procediment de revisió de reconeixement del grau de disminució que el seu pare va presentar el dia 25 d'agost de 2010.

La promotora diu que encara no ha rebut resposta a la sol·licitud i que, en data 18 de març, ha presentat una reclamació.

La persona interessada necessita el reconeixement del seu grau de disminució per obtenir la targeta blanca i la d'aparcament per a persones amb disminució.

Contingut

L'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ha comunicat al Síndic que la persona interessada va ser valorada del grau de discapacitat el dia 2 de maig de 2011 al centre d'atenció a les persones amb disminució Paral·lel. De la resolució del grau de discapacitat resulta que la persona interessada té reconegut un grau del 82% amb efectes des del dia 25 d'agost de 2010.

Per tant, el Síndic considera que l'objecte de la queixa de la promotora s'ha resolt, i dóna per finalitzades les seves actuacions en relació amb aquest assumpte i arxiva l'expedient de referència.

Tot i això, aquesta institució ha recordat al Departament de Benestar Social i Família que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en la qual s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn que pugui accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.

Finalment, el Síndic ha recordat al Departament la necessitat d'adoptar mesures efectives a fi de reduir la durada d'aquests procediments per tal que s'ajustin als terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/04/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució