Resolució
Q-01293/2013 Disconformitat amb el tracte rebut pels serveis socials de l'Ajuntament de Manresa

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 21/02/2013
Data de l'últim moviment 13/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Manresa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut pels serveis socials de l'Ajuntament de Manresa. Concretament, exposa que, quan estava embarassada, va adreçar-se als serveis socials per tal de tramitar la prestació de la renda mínima d'inserció, però sembla que li van recomanar esperar-se a tenir la seva filla. Un cop va tenir la nena, però, li van indicar que s'esperés al setembre. 

Explica que a causa de la difícil situació econòmica en què es trobava va haver de retornar al Marroc. Quan va tornar a Catalunya, es va dirigir de nou als serveis socials del municipi per sol·licitar la prestació, però li van indicar que no l'hi podien tramitar perquè havia sortit de Catalunya. 

La persona interessada considera que no va ser informada correctament i que va rebre un tracte discriminatori. Per aquest motiu, en data 15 de gener de 2013 va presentar un escrit de reclamació a l'Ajuntament de Manresa, al qual encara no ha rebut resposta.

Contingut

Segons l'informe de l'Ajuntament de Manresa, els serveis socials van atendre la persona interessada per primera vegada el febrer de 2012, i posteriorment el juny i el setembre de 2012, i la informació que se li va facilitar sobre la possibilitat d'obtenir la prestació de renda mínima d'inserció es correspon amb els requisits i les condicions establerts per la normativa que regula la prestació. 

Pel que fa a la reclamació que va presentar la persona interessada el 15 de gener de 2013, s'assenyala que se li van facilitar les explicacions oportunes en una entrevista que va tenir lloc el 8 de febrer.

El Síndic entén, doncs, que s'ha tingut en compte la reclamació formulada per la persona interessada i que amb aquesta nova entrevista s'han volgut aclarir els dubtes que pogués tenir, fet que cal valorar positivament. 

Això no obstant, cal tenir en compte també que, d'acord amb els principis que han de regir una bona pràctica administrativa, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. En aquest sentit, el Síndic es remet al Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució el setembre de 2009.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Manresa que adopti les mesures oportunes perquè es faci arribar a la persona interessada una resposta expressa i per escrit a la sol·licitud d'informació que va presentar a l'Ajuntament el 15 de gener de 2013.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/04/2013 Ajuntament de Manresa Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2013 Ajuntament de Manresa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/05/2013 Ajuntament de Manresa Resolució pendent d'acceptació
02/07/2013 Ajuntament de Manresa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/07/2013 Ajuntament de Manresa Resposta a la resolució pendent d'acceptació
13/09/2013 Ajuntament de Manresa Seguiment finalitzat