La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la liquidació de la taxa per subministrament d'aigua del segon trimestre de l'exercici del 2012 emesa per l'Ajuntament del Bruc el 20 d'agost de 2012, atès que l'excés de consum facturat es devia a una fuita d'aigua que va tenir lloc al terrat de casa seva.
Un cop analitzades les dades disponibles en l'expedient, el Síndic ha suggerit a l'Ajuntament del Bruc:
1. Que valori de nou si la fuita ha estat atribuïble a un comportament negligent o diligent dels abonats i, en cas que es consideri que no és atribuïble a un comportament negligent, es duguin a terme les actuacions oportunes perquè es doni un tractament excepcional al volum d'aigua que hagi excedit el consum habitual de l'habitatge.
2. Que s'adoptin mesures perquè en les notificacions que s'enviïn a les persones interessades i a les resolucions s'expressi de forma clara els mitjans d'impugnació que siguin procedents contra la resolució, per evitar que les persones quedin en una situació d'indefensió.
3. Que, en cas que es consideri que la fuita ha estat atribuïble a un comportament negligent dels abonats, s'informi sobre:
- La data en què la persona interessada va manifestar que havia estat absent del domicili.
- Les actuacions que s'han dut a terme per considerar que era possible la detecció de la fuita d'aigua amb anterioritat a la recepció de la liquidació, i el motiu pel qual no s'ha considerat la possibilitat d'evacuar l'aigua provinent de la fuita pel desguàs, tal com manifesta la persona interessada.
- Com es pren la lectura del comptador d'aigua de la finca.