Resolució
Q-01324/2010 Manca de resposta de l'Institut Català de la Salut a una reclamació per danys ocasionats per una caiguda en un centre d'atenció primària.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 22/03/2010
Data de l'últim moviment 29/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa de la manca de resposta de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) a una reclamació per danys pretesament ocasionats a la seva mare quan va caure a les dependències del centre d'atenció primària (en endavant CAP) Can Borràs de Cardedeu.   

El fill de la reclamant manifesta no haver rebut cap comunicació escrita de l'ICS des de la diligència d'admissió a tràmit de la seva reclamació, de 26 de novembre de 2008.

Contingut

El Departament de Salut comunica que el procediment esmentat es troba encara en tramitació, i que està pendent de valorar la possibilitat de finalitzar el procediment mitjançant un acord amb la reclamant. 

Un cop valorada aquesta informació, el Síndic indica el següent: 

En primer lloc, destaca que el temps transcorregut des de l'admissió a tràmit de la reclamació sense que s'hagi dictat encara resolució expressa excedeix de molt el termini establert per a la tramitació i resolució de les reclamacions de responsabilitat patrimonial, sense que les actuacions que relata el Departament de Salut justifiquin aquest endarreriment. 

En aquest sentit, el Síndic recorda el deure d'impulsar d'ofici la tramitació, sota el criteri de celeritat, dels procediments administratius en tots els seus tràmits, de conformitat amb l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.  

Cal, per tant, adoptar les mesures necessàries per agilitar la finalització d'aquest procediment, i el Síndic demana que es comuniqui la resolució adoptada o la formalització d'acord de terminació convencional, una vegada es concreti. 

Cal tenir en compte també, pel que fa al procediment, que la tramitació s'ha d'ajustar al que estableix el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, sens perjudici de les especificitats que, des d'una perspectiva de protocol intern de tramitació, pugui comportar amb relació a les reclamacions derivades de la prestació d'assistència sanitària.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/04/2010 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2010 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/06/2010 Departament de Salut Resolució
29/03/2011 Departament de Salut Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Reial decret 429/1993, de 26 de març, que aprova el Reglament en matèria de responsabilitat patrimonial- BOE.106 (04/05/1993)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)