El promotor es queixa de la manca de resposta de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) a una reclamació per danys pretesament ocasionats a la seva mare quan va caure a les dependències del centre d'atenció primària (en endavant CAP) Can Borràs de Cardedeu.
El fill de la reclamant manifesta no haver rebut cap comunicació escrita de l'ICS des de la diligència d'admissió a tràmit de la seva reclamació, de 26 de novembre de 2008.
El Departament de Salut comunica que el procediment esmentat es troba encara en tramitació, i que està pendent de valorar la possibilitat de finalitzar el procediment mitjançant un acord amb la reclamant.
Un cop valorada aquesta informació, el Síndic indica el següent:
En primer lloc, destaca que el temps transcorregut des de l'admissió a tràmit de la reclamació sense que s'hagi dictat encara resolució expressa excedeix de molt el termini establert per a la tramitació i resolució de les reclamacions de responsabilitat patrimonial, sense que les actuacions que relata el Departament de Salut justifiquin aquest endarreriment.
En aquest sentit, el Síndic recorda el deure d'impulsar d'ofici la tramitació, sota el criteri de celeritat, dels procediments administratius en tots els seus tràmits, de conformitat amb l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Cal, per tant, adoptar les mesures necessàries per agilitar la finalització d'aquest procediment, i el Síndic demana que es comuniqui la resolució adoptada o la formalització d'acord de terminació convencional, una vegada es concreti.
Cal tenir en compte també, pel que fa al procediment, que la tramitació s'ha d'ajustar al que estableix el Reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, sens perjudici de les especificitats que, des d'una perspectiva de protocol intern de tramitació, pugui comportar amb relació a les reclamacions derivades de la prestació d'assistència sanitària.