La promotora de la queixa, mare de dues alumnes d'una escola de Terrassa, manifesta la seva disconformitat amb l'actuació i el posicionament de la direcció del centre davant d'un conflicte entre progenitors que va tenir lloc el 22 de gener de 2015 a l'escola.
Un cop estudiat aquest assumpte, el Síndic fa les consideracions següents:
En primer lloc, l'informe del Departament d'Ensenyament indica que en tot moment la direcció del centre va actuar seguint la instrucció de la Gerència del Consorci d'Educació, segons la qual, com a norma general, en els casos de problemes sorgits entre els progenitors dels alumnes, no s'ha de prendre partit ni adoptar cap posicionament en les relacions privades entre els pares dels alumnes referents als seus drets i deures envers aquests, i complir sempre les resolucions i requeriments judicials escrits sobre les relacions esmentades.
En segon lloc, segons informa la direcció del centre, arran de l'incident ocorregut entre els progenitors els Mossos d'Esquadra van acudir a l'escola, van parlar amb els pares individualment i van deixar-los clar que s'havia de seguir el règim de la custòdia i de la sentència. Tot i això, la promotora indica que des que es va notificar la sentència que atorga als progenitors la custòdia compartida de les seves filles els progenitors encara no han complert de manera rigorosa i estricte el que determina, i es queixa que el centre avisés els Mossos d'Esquadra sense donar-li la possibilitat d'explicar-se.
En vista d'aquesta informació, el Síndic recomana al Departament d'Ensenyament que revisi l'actuació de l'escola en aquest cas, en el sentit d'analitzar si la direcció hauria pogut evitar la presència policial uniformada al centre i hauria pogut reunir-se individualment amb ambdós progenitors a fi de neutralitzar el conflicte i informar-los que el centre ha de seguir la resolució judicial. I en qualsevol cas, si continuava el desacord, requerir la intervenció dels Mossos d'Esquadra.