Resolució
Q-01390/2014 Queixa relativa a les dificultats amb què es troben les persones que s'han sotmès a un trasplantament renal per trobar a les farmàcies la medicació que els cal

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 04/03/2014
Data de l'últim moviment 11/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

Els promotors de la queixa manifesten la seva disconformitat amb el subministrament i la disponibilitat a les farmàcies de medicaments necessaris en cronicitats i persones que s'han sotmès a un trasplantament renal.

D'acord amb les darreres informacions del Departament de Salut, el subministrament d'aquest tipus de medicació a les farmàcies estava garantit, de manera que no s'havien de produir incidències en la dispensació. Això no obstant, els promotors de la queixa s'han posat en contacte de nou amb el Síndic per informar que la problemàtica persisteix actualment.

Contingut

Un cop estudiada aquesta qüestió, el Síndic suggereix al Departament de Salut:

- Que introdueixi mesures encaminades a assegurar que totes les oficines de farmàcia coneixen tots els instruments de què disposen perquè el pacient obtingui la seva medicació en aquells casos en què no poden dispensar-la per la raó que sigui.

- Que revisi tots els instruments establerts per donar solució a aquest problema als efectes d'introduir-hi millores.

- Que introdueixi, si no està previst fer-ho, que l'oficina de farmàcia informi el pacient sobre l'existència del procediment establert conjuntament pel CatSalut i el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (en endavant CCFC) i de com activar-lo.

- Que valori introduir l'oficina de farmàcia com a activador del procediment establert conjuntament pel CatSalut i el CCFC.

- Que valori la possibilitat de fer arribar la medicació a l'oficina de farmàcia més propera al domicili del pacient, en aquells casos en què l'oficina de farmàcia en què està disponible es troba lluny del seu domicili. 

- Que introdueixi mesures encaminades a assegurar que totes les persones que han de participar en els procediments els coneixen, saben quina és la seva funció i la duen a terme amb celeritat. I que s'asseguri també que, lluny d'augmentar l'angoixa del pacient, li transmeten tranquil·litat.

- Que continuï amb les actuacions d'inspecció i les intensifiqui, si cal.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/03/2014 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2014 Servei Català de la Salut SCS Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2014 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2014 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/07/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/09/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/12/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació