La promotora es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) dels procediments de reconeixement del grau de dependència i dels serveis i les prestacions vinculades iniciats pels seus pares.
La promotora de la queixa exposa que l'estat de salut del seus pares, ambdós d'edat molt avançada, correspon a un grau de dependència superior (el seu pare té reconegut un grau II nivell 1 de dependència i la seva mare, un grau I nivell 2). Per aquest motiu el mes de desembre va presentar una reclamació contra la qualificació assignada, que va acompanyar amb els informes de salut corresponents.
Indica, però, que no ha rebut resolució sobre aquesta reclamació ni cap altra comunicació.
En relació amb la sol·licitud de reconeixement del grau de dependència de les persones interessades, el DASC va trametre un informe en què comunicava al Síndic la resolució de la sol·licitud de revisió corresponent al pare de la promotora, al qual s'havia reconegut un grau II nivell 1 de dependència. Així mateix, la promotora de la queixa va informar que havia rebut també la resolució corresponent a la seva mare.
Amb tot, s'ha de tenir en compte que la tramitació d'aquestes sol·licituds ha tingut una durada excessiva, ja que la resolució s'ha demorat més de sis mesos. En aquest sentit, el Síndic fa incidència un cop més en la necessitat de millorar la tramitació d'aquestes procediments, de manera que es resolguin en un termini més breu, que permeti atendre convenientment les necessitats de les persones dependents.
D'altra banda, el Síndic comunica al DASC que s'ha adreçat també al Consell Comarcal de la Noguera ja que, segons la informació de què disposa, en aquests casos encara no s'han elaborat els programes individuals d'atenció. Per això, recomana que s'agiliti aquest tràmit, i també la tramesa a l'òrgan encarregat d'aprovar-lo, per tal que les persones interessades puguin rebre els serveis i/o les prestacions que els corresponguin com més aviat millor.
De conformitat amb això, i en vista de la informació rebuda, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte, alhora que recorda al DASC la necessitat que, un cop rebudes les propostes del Programa individual d'atenció sobre aquests casos, s'estudiïn i es dictin les resolucions corresponents amb celeritat.