El promotor de la queixa denuncia el col·lapse existent a la línia Tarragona-Barcelona del tren Catalunya Express en horari de tarda i critica el retard horari que va comportar aquest col·lapse el dia 7 de març de 2011, ja que els passatgers van haver d'esperar més d'una hora per pujar al tren perquè els vagons anaven plens. També es queixa de la manca de respecte del personal que va atendre les seves reclamacions.
El Síndic s'ha adreçat al Departament de Territori i Sostenibilitat per ser informat respecte de la manca de resposta a les reclamacions que va adreçar a Renfe i a Renfe Rodalies pel retard que va patir el passat 7 de març.
En vista del que exposa el Departament de Territori i Sostenibilitat, el Síndic li recorda que la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, determina en l'article 23 que tots els ciutadans tenen dret a uns serveis públics de qualitat i, en concret, a accedir en condicions d'igualtat als serveis públics i que aquests siguin de qualitat.
Aquest precepte també disposa que les administracions públiques de Catalunya han d'impulsar l'aplicació de cartes de serveis i altres instruments de qualitat, en els termes que estableixi la normativa corresponent.