Resolució
Q-01419/2010 Manca de resposta del Consell Comarcal de la Noguera davant el recurs presentat per la persona interessada contra la denegació de recursos assistencials.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 26/03/2010
Data de l'últim moviment 12/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consell Comarcal de la Noguera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa va adreçar un escrit al Consell Comarcal de la Noguera en què sol·licitava el servei de teleassistència per als seus pares, que són molt grans i viuen sols en un altre municipi, i també una aportació econòmica per cobrir les seves despeses de desplaçament. Segons el que indica, no ha rebut cap resposta sobre aquesta sol·licitud.

Contingut

El Consell Comarcal de la Noguera informa que no disposa de terminals ni de dotació econòmica per atendre totes les peticions i assenyala que en l'escrit de resposta a la persona interessada se li suggeria la contractació privada d'aquest servei fins que el Consell Comarcal de la Noguera pogués atendre la seva demanda. Tot i així, no se'n concretava cap previsió ni cap altra alternativa, a banda de la gestió del procediment de dependència, actualment en tramitació. 

El Síndic considera que la valoració d'aquesta qüestió s'ha de fer en el marc de les determinacions de la normativa vigent en matèria de serveis socials. Per tant, aquesta situació ha de ser valorada tècnicament pels serveis socials bàsics, als quals correspon detectar les situacions de necessitat personal, familiar i comunitària i fer-ne un diagnòstic, i assessorar les persona amb relació als drets i els recursos socials a què poden tenir accés. 

Amb relació a aquest cas, el Síndic suggereix al Consell Comarcal de la Noguera que, d'una banda, els serveis socials bàsics duguin a terme una avaluació rigorosa de la situació i de les necessitats dels pares de la promotora de la queixa, i que estableixin un pla d'atenció específic en què es valorin els recursos i les alternatives possibles per oferir-los un suport a domicili. De l'altra, que s'estudiïn les possibilitats d'incrementar la dotació pressupostària per atendre les demandes del servei de teleassistència, a fi d'evitar situacions com la que es planteja en aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/04/2010 Consell Comarcal de la Noguera Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/04/2010 Consell Comarcal de la Noguera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/05/2010 Consell Comarcal de la Noguera Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/07/2010 Consell Comarcal de la Noguera Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/11/2010 Consell Comarcal de la Noguera Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
11/03/2011 Consell Comarcal de la Noguera Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/03/2011 Consell Comarcal de la Noguera Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/05/2011 Consell Comarcal de la Noguera Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials- DOGC.4990 (18/10/2007)
Decret 151/2008, de 29 de juliol, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2008-2009- DOGC.5185 (31/07/2008)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)