La promotora de la queixa va adreçar un escrit al Consell Comarcal de la Noguera en què sol·licitava el servei de teleassistència per als seus pares, que són molt grans i viuen sols en un altre municipi, i també una aportació econòmica per cobrir les seves despeses de desplaçament. Segons el que indica, no ha rebut cap resposta sobre aquesta sol·licitud.
El Consell Comarcal de la Noguera informa que no disposa de terminals ni de dotació econòmica per atendre totes les peticions i assenyala que en l'escrit de resposta a la persona interessada se li suggeria la contractació privada d'aquest servei fins que el Consell Comarcal de la Noguera pogués atendre la seva demanda. Tot i així, no se'n concretava cap previsió ni cap altra alternativa, a banda de la gestió del procediment de dependència, actualment en tramitació.
El Síndic considera que la valoració d'aquesta qüestió s'ha de fer en el marc de les determinacions de la normativa vigent en matèria de serveis socials. Per tant, aquesta situació ha de ser valorada tècnicament pels serveis socials bàsics, als quals correspon detectar les situacions de necessitat personal, familiar i comunitària i fer-ne un diagnòstic, i assessorar les persona amb relació als drets i els recursos socials a què poden tenir accés.
Amb relació a aquest cas, el Síndic suggereix al Consell Comarcal de la Noguera que, d'una banda, els serveis socials bàsics duguin a terme una avaluació rigorosa de la situació i de les necessitats dels pares de la promotora de la queixa, i que estableixin un pla d'atenció específic en què es valorin els recursos i les alternatives possibles per oferir-los un suport a domicili. De l'altra, que s'estudiïn les possibilitats d'incrementar la dotació pressupostària per atendre les demandes del servei de teleassistència, a fi d'evitar situacions com la que es planteja en aquest cas.