El promotor de la queixa manifesta que té una segona residència a Blanes i que la factura de l'aigua en aquest municipi és diferent per a les persones empadronades que per a les no empadronades, i que això vulnera el principi d'igualtat, ja que suposa un greuge comparatiu per a les persones no empadronades al municipi.
Arran de la queixa del promotor i la d'altres persones, el Síndic s'ha adreçat en diverses ocasions a l'Ajuntament de Blanes i li ha demanat que expliqui i justifiqui l'aprovació d'aquest sistema tarifari. No obstant això, encara no s'ha rebut cap resposta del consistori.
Tot i això, el Síndic té una posició molt clara respecte d'aquesta qüestió, la qual ha volgut traslladar a l'Ajuntament de Blanes, a qui igualment ha recomanat que modifiqui aquesta regulació i elimini la distinció entre usuaris empadronats i no empadronats a aquestes efectes, tenint en compte que aquesta opció ha estat considerada pels tribunals contrària al principi d'igualtat de tracte en l'accés i ús dels serveis públics.