En primer lloc, pel que fa als motius pels quals no s'ha donat resposta expressa a la persona interessada, l'informe de l'Ajuntament de Barcelona es remet a l'article 46.4 de l'Ordenança sobre els usos de les vies i els espais públics de Barcelona, i assenyala que la manca de resposta expressa comporta que la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci.
En aquest sentit, el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la sigui quina sigui la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
El Síndic també recorda a l'Ajuntament, que la resolució que es dicti ha de motivar la decisió dictada i exposar, per tant, les raons per les quals es denega, de conformitat amb el que disposa l'article 54.1 f) de la Llei 30/1992.
En segon lloc, pel que fa al motiu pel qual es denega la sol·licitud, l'Ajuntament al·lega que no autoritza l'ocupació de noves places i remet a l'Associació de Filatèlics i Numismàtics, de la qual cal ser membre, en el cas que es vulgui posar una parada.
El darrer informe, a més, assenyala que es va detectar que la informació que recollia el web municipal no era correcta i que s'ha demanat a la Direcció d'Atenció al Ciutadà que la retiri.
També es fa constar que els Serveis Jurídics del Districte han començat a treballar en una nova normativa per regular la Fira de Filatèlics i Numismàtics de la plaça Reial.
Per tant, si es confirma que actualment en el sector de la plaça Reial l'Ajuntament no atorga llicències perquè l'autorització d'ocupació va ser objecte d'un conveni amb l'Associació de Filatèlics i Numismàtics de conformitat amb l'article 52 de l'Ordenança, el Síndic suggereix que es faci constar aquesta informació al web municipal perquè qui hi estigui interessat pugui posar-se en contacte directament amb l'Associació, i evitar la tramitació d'una sol·licitud que haurà de ser atesa pels serveis del Districte en sentit desestimatori. També suggereix que es valori la conveniència d'informar que l'Ajuntament té en estudi regular aquesta fira concreta a partir d'una normativa pròpia en la qual està treballant.