Resolució
Q-01448/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 29/03/2010
Data de l'últim moviment 14/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa del procediment de reconeixement de la seva situació de dependència i del dret d'accés a les prestacions i als serveis vinculats.

Concretament, la queixa es planteja per la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de la seva sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència. 

Així, la promotora de la queixa indica que va fer aquesta sol·licitud de revisió en data 19 de maig de 2008, però que encara no s'ha resolt ni ha rebut cap comunicació sobre aquest assumpte.

En data 6 de març de 2009 va presentar una reclamació, i el passat mes de març de 2010 una altra, però tampoc no ha rebut cap resposta. Indica també que els serveis del DASC li han comunicat per telèfon que no s'havia cursat aquesta sol·licitud de revisió.

Contingut

El DASC comunica que en data 13 de juliol de 2010 es va resoldre aquesta sol·licitud, i que s'ha modificat el grau de dependència reconegut a la persona interessada, que ha passat a ser de grau III nivell 2. 

Així doncs, s'ha resolt la qüestió concreta plantejada en la queixa. Això no obstant, la promotora de la queixa ha fet saber que arran d'aquesta resolució s'ha plantejat un altre motiu de disconformitat, que té a veure amb la data d'efectes d'aquesta nova qualificació.

Així, consta que la filla de la sol·licitant, en nom i representació de la seva mare, va formular en data 29 de juliol de 2010 una reclamació contra la resolució del DASC de 13 de juliol. En aquesta reclamació exposa que la sol·licitud de revisió de grau s'havia presentat el 19 de maig de 2008 i, per tant, reclama que es reconeguin els efectes de la nova qualificació des d'aquesta data. 

Exposa també que la data de 6 de març de 2009 és errònia, ja que no és la data en què es va fer la sol·licitud de revisió, sinó de la reclamació prèvia presentada -precisament, pel retard en la tramitació de la sol'licitud de revisió.

En la documentació aportada per la promotora de la queixa juntament amb aquesta reclamació, hi consta un document, de data 19 de maig de 2008, i amb segell dels serveis socials de l'Ajuntament de Sabadell, segons el qual se sol·licitava la revisió del grau i nivell de dependència de la persona interessada; amb aquesta sol·licitud s'acompanyava un informe mèdic de data 1 d'abril de 2008.

D'altra banda, consta també que en data 6 de març de 2009, es va registrar a l'oficina d'atenció al ciutadà Sabadell-Gràcia una reclamació en la qual la persona interessada feia constar que havia demanat la revisió de grau de dependència el 19 de maig de 2008 i que estava pendent de resoldre.

Aquesta informació, doncs, coincideix amb el que exposa la promotora en la reva reclamació contra la resolució del DASC de 13 de juliol de 2010, i avala la reclamació pel que fa al reconeixement d'efectes del nou grau de dependència des del maig de 2008. 

En qualsevol cas, cal que el DASC verifiqui aquestes dates, tenint en compte els documents que consten en l'expedient administratiu i, en cas que sigui necessari, fent les comprovacions oportunes amb els serveis socials de l'Ajuntament de Sabadell. I, finalment, que dicti la resolució corresponent sobre la reclamació presentada per la persona interessada el 29 de juliol de 2010.

De conformitat amb això, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures adients per verificar la data efectiva de presentació de la sol·licitud de revisió de dependència feta per la persona interessada i que, consegüentment, es dicti una resolució motivada sobre la reclamació presentada contra la resolució del DASC de 13 de juliol de 2010. També suggereix que es retrotreguin els efectes de la nova qualificació a la data de formulació de la sol·licitud o, altrament, que es justifiquin els motius pels quals es pren com a referència una altra data.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/08/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/09/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
01/08/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/12/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)