En data 25 de febrer de 2011, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha exposat que en el cas del promotor hi ha pendents de pagament les mensualitats de maig de 2009 a febrer de 2010 per una incidència en els rebuts bancaris del pagament del lloguer, ja que l'entitat bancària no va indicar correctament la referència. Així mateix, indica que s'ha posat en contacte amb el promotor de la queixa per tal que trameti una còpia d'aquests rebuts de pagament per poder-los introduir manualment a l'aplicació del Ministeri.
En vista d'aquesta informació, el Síndic agraeix en primer lloc la tasca i la predisposició per solucionar la problemàtica en aquest cas, que, sens dubte, permetrà agilitar el pagament de les quantitats que es deuen al promotor.
Malgrat això, recorda que aquest pagament arribarà amb un retard excessiu, si es té en compte que el promotor de la queixa ja fa un any que, en haver complert l'edat màxima prevista a la normativa reguladora, ha deixat de tenir dret a percebre l'ajut.
S'ha de tenir present que, en un primer moment, l'anterior DMAH va informar que no hi havia cap incidència que impedís el pagament de les quantitats pendents. El Síndic va traslladar aquesta informació a la persona interessada el mes de juny de 2010. Posteriorment, davant la nova sol·licitud d'intervenció del promotor, es van reobrir les actuacions. I ara, transcorreguts vuit mesos des d'aquella primera informació, el Departament de Territori i Sostenibilitat diu que el problema rau en un error de l'entitat bancària, la qual no ha indicat correctament la referència als rebuts del pagament del lloguer.
El Síndic entén que aquesta informació, desconeguda pel promotor de la queixa, evidencia que la coordinació entre les administracions que gestionen el pagament de l'ajut no ha estat bona i que tampoc no s'ha facilitat al promotor la informació adequada per poder solucionar el problema pel qual els pagaments estaven retinguts.
Per tant, fins que la persona interessada s'ha adreçat per segona vegada al Síndic, el Departament no ha examinat amb detall el seu cas i ha vist quin era la causa concreta per la qual el pagament de l'ajut estava retingut.
Davant d'aquest fet, el Síndic considera que la tramitació administrativa de l'expedient de la persona interessada no s'ha dut a terme d'acord amb els principis d'eficàcia i de coordinació recollits a l'article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que han de presidir l'activitat administrativa. En aquest sentit, l'article 3.2 d'aquesta Llei disposa textualment que "les administracions públiques, en les seves relacions, es regeixen pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seva actuació, pels criteris d'eficiència i servei als ciutadans".
En conseqüència, el Síndic recorda la necessitat d'actuar de conformitat amb aquests principis informadors de l'activitat administrativa amb l'objectiu de contribuir a la millora en la gestió dels expedients de l'RBE.