Resolució
Q-01453/2011 Manca de resposta a una sol·licitud de revisió del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 16/03/2011
Data de l'últim moviment 27/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra el seu malestar amb el fet que el novembre de 2010 va presentar la sol·licitud de revisió del reconeixement del seu grau de disminució i encara no ha rebut resposta. Exposa que sol·licita la revisió per tal que se li reconegui el barem de mobilitat reduïda i pugui obtenir així la targeta d'aparcament que s'atorga a aquest col·lectiu.

Contingut

Els Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família informen que la persona interessada encara no disposa de data assignada per passar la revisió. Manifesten que el motiu de la demora és l'augment tant de les sol·licituds de primeres valoracions com de primeres revisions. Això no obstant, informen que per tal d'agilitzar la resposta a les demandes, s'han signat convenis de col·laboració amb entitats públiques de salut i molts territoris de Catalunya ja han pogut beneficiar-se'n.

Davant d'aquesta informació, i atès que en el cas objecte de la queixa han transcorregut més de set mesos des de la presentació de la sol·licitud de revisió, cosa que supera el termini màxim fixat legalment, el Síndic incideix en les consideracions fetes amb anterioritat sobre la problemàtica dels retards en aquests procediments i la necessitat d'adoptar mesures realment eficaces per resoldre aquestes mancances.

Així doncs, recorda al Departament de Benestar Social i Família que, de conformitat amb la legislació vigent, les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas, i que aquest és un principi bàsic del procediment administratiu i d'una bona administració.

Aquest deure s'emmarca en els principis d'eficàcia i celeritat que ha de regir l'actuació administrativa, per la qual cosa, i sempre amb les degudes garanties, cal agilitzar tant com sigui possible la instrucció dels procediments i resoldre'ls en el termini més breu possible, i en tot cas dins del termini establert legalment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/03/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/05/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
27/06/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat
27/06/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Comunicació a Administració finalització del seguiment