El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Empresa i Ocupació a un recurs d'alçada que va presentar en data 14 d'octubre de 2011 contra la suspensió d'un expedient de renda mínima d'inserció per trasllat temporal de residència fora de Catalunya.
En relació amb el motiu de la suspensió de la prestació econòmica, el promotor informa que ha presentat tota la documentació que acredita que no va marxar del país.
En primer lloc, cal indicar que en la resolució de suspensió de la prestació no es detallen les dades tingudes en compte per l'Administració per adoptar aquesta decisió i, en aquest sentit, cal recordar que la motivació dels actes administratius constitueix un element essencial de garantia per a les persones interessades i ha de ser suficient per complir la finalitat de traslladar-los els elements fàctics i jurídics que determinen la decisió adoptada.
Cal tenir en compte que el promotor manifesta que en cap moment ha traslladat la seva residència fora de Catalunya i, en aquest sentit, de la informació de què es disposa es desprèn que en l'entrevista per a la verificació dels requisits es deixa constància que no hi ha cap anotació en el passaport conforme hagi sortit de Catalunya.
Per aquest motiu, és necessari que en la fase de resolució de recurs es comprovi la documentació que s'ha tingut en compte per a la suspensió i es verifiqui per si s'ha produït un error.
En segon lloc, pel que fa al recurs d'alçada contra la resolució de suspensió, cal tenir en compte que el promotor va interposar aquest recurs en data 14 d'octubre de 2011. D'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú -en concret, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú-, el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos i, per tant, en aquest cas s'ha superat de molt aquest termini.
De conformitat amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui les mesures oportunes perquè es comprovi i es revisi la documentació que s'ha tingut en compte per resoldre la situació plantejada en aquesta queixa, de manera que en cas que es confirmi que s'ha produït un error, es reprengui la prestació, es resolgui el recurs d'alçada interposat per la persona interessada i es deixi sense efecte la suspensió acordada mitjançant resolució de 20 de setembre de 2011, de manera que es reconegui al promotor el dret a la percepció de la prestació sense interrupció.