El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a la instància que va presentar en data 29 de desembre de 2014, en què exposava que arran de la instal·lació d'una bastida per reparar les galeries i els balcons d'una finca afectada d'aluminosi es va fer malbé el seu balcó. El promotor demanava a l'Ajuntament que l'informés si es va concedir llicència per instal·lar la bastida i amb quines condicions.
L'Ajuntament ha tramès al Síndic la informació que havia demanat el promotor, però no indica si s'ha donat resposta a les seves peticions. En conseqüència, el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut en l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que notifiqui formalment al promotor, en resposta a les seves instàncies, la informació que s'ha tramès a aquesta institució.