Resolució
Q-01513/2011 Disconformitat amb el funcionament del consultori mèdic local de Bordils.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 17/03/2011
Data de l'últim moviment 23/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Bordils Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Salut Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació al funcionament del consultori local de Bordils.

Concretament, exposa que és molt freqüent l'incompliment de l'horari de visites, i que quan el metge titular no hi és per qualsevol motiu, no es preveu l'assistència de metge suplent ni s'avisa prèviament les persones usuàries. Indica que en aquests casos els usuaris s'adrecen al centre d'atenció primària de Celrà, però en aquest centre no els atenen perquè no tenen coneixement de la manca de servei al consultori de Bordils.

El promotor també informa, d'una banda, que va presentar un escrit a l'Ajuntament de Bordils el mes de febrer de 2011, el qual no li va ser respost; i de l'altra, que el mes de setembre de 2010 va presentar una reclamació a l'Institut Català de la Salut, la qual va ser contestada, Tanmateix, indica que no s'ha resolt la situació.

Contingut

El Síndic va demanar un informe sobre aquest assumpte a l'Institut Català de la Salut i a l'Ajuntament de Bordils. 

De la informació rebuda de l'Administració sanitària, se'n desprèn que s'han pres les mesures adequades per garantir l'atenció a les persones usuàries del consultori. Tanmateix, el Síndic ha considerat convenient incidir davant aquesta administració en la importància que es continuï supervisant el funcionament regular del centre, per minimitzar les conseqüències que puguin derivar-se de les eventualitats en el servei i procurar una atenció òptima a les persones usuàries.

D'altra banda, pel que fa a l'Ajuntament de Bordils, el Síndic li ha recordat el deure de les administracions de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, tal com es recull en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució. I, en coherència amb això, li ha demanat que respongui expressament l'escrit que el promotor li va presentar el mes de febrer de 2011.

De conformitat amb això, en vista de la informació facilitada, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/03/2011 Ajuntament de Bordils Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/03/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/05/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2011 Departament de Salut Resolució
23/06/2011 Ajuntament de Bordils Resolució