AO-01525/2009 | El Síndic vol conèixer la situació en què es troba el centre Can Rubió i l'atenció que reben els infants ingressats en aquest centre. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El Síndic obre aquesta actuació d'ofici per conèixer l'existència o no d'una possible vulneració de drets dels menors i presumptes irregularitats en l'actuació administrativa al centre Can Rubió.
D'una banda, pel que fa a l'ocupació de places per nois i noies majors d'edat amb incapacitació judicial pendents d'assignació de plaça en centres de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS), el Síndic ha rebut un informe de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (en endavant DGAIA). En aquest informe, la DGAIA ha comunicat al Síndic l'existència de la coordinació entre la DGAIA i l'ICASS per gestionar la sortida dels nois i les noies majors d'edat incapacitats cap a recursos residencials de l'ICASS, especialment els que resideixen a Can Rubió. De l'altra, amb referència a la disminució de la presència de l'equip clinicoassitencial al centre Can Rubió, el Departament de Benestar Social i Família va comunicar al Síndic que la DGAIA requereix un nou conveni amb el Departament de Salut per poder crear nous recursos adreçats a adolescents amb problemes de salut mental, en el marc del qual es concretaria la funció de l'equip clinicoassistencial al centre. En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions amb el Departament de Benestar Social i Família i li suggereix que s'agilitzi el nou conveni amb el Departament de Salut. Pel que fa al Departament de Salut, el Síndic li suggereix que s'agilitzi el nou conveni amb la DGAIA i també l'informa que ha obert una nova actuació d'ofici sobre el centre Can Rubió (O-7826/2011) per estudiar-ne la situació i l'atenció clínica dels residents.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
29/04/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/09/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/03/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/06/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/06/2010 | Departament de Salut | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/07/2010 | Departament de Salut | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/12/2010 | Departament de Salut | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/03/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/04/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/05/2011 | Departament de Salut | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/11/2011 | Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/12/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
25/01/2012 | Departament de Salut | Resolució |