El Consorci d'Educació de Barcelona exposa en el seu informe que tenint en compte en conjunt l'oferta dels centres públics i dels centres sostinguts amb fons públics, al Districte de Nou Barris no hi ha manca d'oferta de places de P3. Afirmen que això és compatible amb el fet que en una determinada escola concertada hi hagi una gran demanda en primera opció i, per tant, a un cert nombre de famílies se'ls hagi d'assignar plaça en alguna d'altres opcions o, en darrer cas, s'hagi de fer una assignació d'ofici en una escola que no figuri entre les sol·licitades.
Basant-se en la informació aportada per l'Administració, el Síndic indica que formalment no aprecia irregularitat per part del Consorci d'Educació de Barcelona en el procés d'admissió d'alumnat del fill de la persona interessada.
Tanmateix, assenyala que la llibertat d'elecció de centre ha de ser atesa sempre que l'oferta del centre ho permeti, circumstància que no es donava en el cas objecte de la queixa. L'Administració té el deure de garantir plaça en el marc del conjunt de l'oferta existent en els centres sufragats amb fons públics. Així es podria entendre que es compleix aquesta circumstància amb l'assignació d'ofici per part del Consorci de l'escola que es va assignar. No obstant això, i malgrat que l'escola està ubicada al mateix districte, per accedir-hi la família interessada ha d'agafar el metro, fer transbordament i agafar un autobús, atès que el centre està ubicat fora de l'àrea d'influència del domicili.
Encara que l'ordenament jurídic no garanteix una escolarització de proximitat, sí que discrimina positivament aquesta condició a l'hora d'ordenar les sol·licituds, de tal manera que l'Administració educativa ha de procurar garantir-la a través de la planificació de l'oferta sempre que sigui possible.
D'aquesta manera, d'acord amb el deure de l'Administració educativa de planificar adequadament l'oferta escolar, el Síndic demana que es procuri garantir les millors condicions de proximitat a la persona interessada en l'assignació de plaça escolar de cara al curs escolar 2011/2012.