Resolució
Q-01537/2011 Presumpta manca d'informació sobre les prestacions i els ajuts per part múltiple.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 18/03/2011
Data de l'últim moviment 02/06/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la presumpta manca d'informació correcta i completa sobre els ajuts que li corresponien per part múltiple pel naixement dels seus fills bessons el 19 de març de 2010.

La persona interessada fa constar que la informació que va rebre a l'oficina del Departament de Benestar Social i Família de Viladecans va ser incorrecta i incompleta, perquè només li va ser lliurat un formulari i se li va indicar que amb un de sol ja estava tot demanat. Per aquest motiu, no va presentar les sol·licituds de tots els ajuts que li corresponien.

Contingut

En l'informe tramès per la Secretaria de Família, l'Administració refereix que en data 15 de març de 2011 es va notificar a la persona interessada la resolució desestimatòria de data 23 de febrer de 2011 per la qual no s'atorga l'ajut per presentació de la sol·licitud fora de termini.

Respecte de la informació facilitada als ciutadans sobre les prestacions i els ajuts per infant a càrrec, la Secretaria de Família informa que son múltiples els canals d'informació per a la difusió i el coneixement de les prestacions i els ajuts que gestiona aquesta secretaria, llevat que s'hagi produït un lamentable error que es rectifica, però que els consta que la informació que es facilita, d'acord amb la normativa vigent, és habitualment correcta.

En vista del contingut de la resolució i de la informació rebuda sobre la difusió els ajuts i les prestacions, el Síndic entén que, d'una banda, no s'aprecia una actuació irregular en la resolució desestimatòria d'una sol·licitud presentada fora de termini. Amb tot, d'altra banda, aquesta institució entén que el ciutadà té dret a ser informat de forma rigorosa respecte de les prestacions de què pot gaudir, i que l'Administració he de vetllar perquè no hi hagi una pèrdua d'aquests drets. 

D'acord amb això, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions, tot i que ha reiterat al Departament els suggeriments que ha anat fent els darrers anys amb relació a assegurar la formació especialitzada del personal que atén les consultes i buscar la manera de donar una major i millor difusió de la informació respecte a aquests ajuts i a la seva tramitació, especialment per a aquells ciutadans amb menys accés a Internet.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/03/2011 Secretaria de Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/04/2011 Secretaria de Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució