La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut per part d'una treballadora de l'Oficinal de Treball de la Generalitat (en endavant, OTG) de Cornellà de Llobregat quan va comunicar la defunció del seu pare i va sol·licitar informació sobre quines eren les gestions que havia de portar a terme, atès que el seu pare era perceptor d'una prestació de l'INEM.
Del contingut de l'informe tramès pel Departament d'Empresa i Ocupació es desprèn que l'OTG manté una versió dels fets que difereix de la de la persona interessada. D'altra banda, l'informe indica que les persones que s'encarreguen de l'atenció presencial dels usuaris no poden solucionar els temes que s'escapen de les seves competències com el que va plantejar la persona interessada.
No obstant això, el Síndic recorda al Departament que l'Administració, en les seves relacions amb les persones, ha de ser diligent, correcta i accessible, i les ha de tractar amb cortesia. Una bona pràctica per garantir que l'Administració sigui diligent, correcta i accessible és procurar donar un tracte adequat a les necessitats i circumstàncies de les persones, especialment quan es troben en situacions de vulnerabilitat.