Resolució
Q-01544/2011 Disconformitat amb el tracte rebut per part d'una treballadora de l'Oficinal de Treball de la Generalitat de Cornellà de Llobregat

Matèries
Polítiques socials
Treball i pensions
Prestació d'atur
Data d'inici 18/03/2011
Data de l'últim moviment 26/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut per part d'una treballadora de l'Oficinal de Treball de la Generalitat (en endavant, OTG) de Cornellà de Llobregat quan va comunicar la defunció del seu pare i va sol·licitar informació sobre quines eren les gestions que havia de portar a terme, atès que el seu pare era perceptor d'una prestació de l'INEM.

Contingut

Del contingut de l'informe tramès pel Departament d'Empresa i Ocupació es desprèn que l'OTG manté una versió dels fets que difereix de la de la persona interessada. D'altra banda, l'informe indica que les persones que s'encarreguen de l'atenció presencial dels usuaris no poden solucionar els temes que s'escapen de les seves competències com el que va plantejar la persona interessada.

No obstant això, el Síndic recorda al Departament que l'Administració, en les seves relacions amb les persones, ha de ser diligent, correcta i accessible, i les ha de tractar amb cortesia. Una bona pràctica per garantir que l'Administració sigui diligent, correcta i accessible és procurar donar un tracte adequat a les necessitats i circumstàncies de les persones, especialment quan es troben en situacions de vulnerabilitat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/07/2011 Servei d'Ocupació de Catalunya Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/08/2011 Servei d'Ocupació de Catalunya Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/07/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
26/07/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat