Resolució
Q-01575/2011 Disconformitat amb el nou criteri de desempat en el procés de preinscripció, que atorga 5 punts a l'alumnat que hagi tingut pare, mare, tutor o germans escolaritzats al centre per al qual es presenta la sol·licitud.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Preinscripció a l'educació i centres
Data d'inici 21/03/2011
Data de l'últim moviment 21/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que l'escola en què ell estava escolaritzat a Cornellà de Llobregat ha desaparegut, de manera que es troba en desigualtat de condicions en relació amb la resta de famílies a l'hora d'aconseguir plaça al centre desitjat per al seu fill, alumne de P3. Alhora, l'escola on ha sol·licitat plaça ha tingut una elevada demanda d'alumnat amb punts per a fills d'exalumnes.

Contingut

El Síndic ha estudiat amb deteniment el contingut de l'informe del Departament d'Ensenyament, i considera que la particularitat exposada per la persona interessada, la supressió del centre on va estar escolaritzat quan era estudiant, no suposa cap greuge específic respecte a les famílies amb pares escolaritzats en centres del municipi que encara funcionen. 

Els motius de greuge que afecten la persona interessada, en qualsevol cas, ja van ser descrits en la resolució emesa en el marc de l'expedient 00623/2011. 

En aquesta resolució, el Síndic va destacar com l'aplicació d'aquest criteri podia contribuir a reproduir la composició social dels centres, més o menys afavorida segons el cas, i a consolidar les desigualtats existents entre ells. 

En aquest sentit, si bé s'ha evidenciat que Cornellà de Llobregat no es caracteritza per grans desequilibris entre oferta i demanda, les escoles amb una demanda més gran tendeixen a ser escoles amb una proporció elevada (superior al 15%) de sol·licituds que al·leguen aquest barem (amb alguna excepció), i les escoles concertades (20,1%) presenten de mitjana una proporció més elevada de sol·licituds que al·leguen aquest criteri que les escoles públiques (12,5%). 

Pot donar-se el cas, doncs, que en un territori amb més desequilibris en el comportament de la demanda escolar entre centres i amb una incidència més gran de la segregació escolar aquest criteri contribueixi a reproduir desigualtats educatives.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/04/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/06/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/07/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/11/2011 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
10/02/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/03/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/10/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/10/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
07/12/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/12/2012 Departament d'Ensenyament Resolució

Expedients Relacionats

AO-00419/2011